بیش از 500 هزار نفر در استان سمنان واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان گفت: ۵۵۲ هزار نفر در این استان واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، عباس قندالی مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان گفت : طرح هوشمند سازی کارت ملی یکی از مهم‌ترین طرح‌های دولت برای تحقق ایجاد دولت الکترونیک در سراسر ایران در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه تعهد استان سمنان در اجرای طرح هوشمند سازی کارت ملی صدور 168 هزار کارت ملی هوشمند است افزود: تاکنون 50 درصد از تعهدات استان سمنان در این طرح انجام‌شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال این رقم تکمیل شود.

 

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان با اشاره به اینکه صدور کارت ملی هوشمند برای مردم مناطق روستایی و محروم استان یکی از اولویت‌های این نهاد است اذعان کرد: در راستای این امر ثبت‌احوال با مشارکت بهزیستی و کمیته امداد استان سمنان به روستاهای استان مراجعه می‌کنندو از اهالی روستا برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت‌نام می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه تا پایان امسال کار ملی‌های قدیمی باطل و منسوخ می‌شود افزود: با اجرای این طرح کارت ملی هوشمند جایگزین دیگر مدارک هویتی افراد در امور اداری می‌شود.


صدور 142 هزار جلد شناسنامه مکانیزه در استان سمنان


قندالی با اشاره به دیگر اقدامات این نهاد تصریح کرد: 142 هزار و 576 جلد شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال در استان سمنان از ابتدای آغاز این طرح تا پایان سال 95 صادرشده است.

 

وی با بیان اینکه 274 فقره تغییر نام خانوادگی در سال 96 انجام‌شده است گفت : 202 فقره تغییر نام از سوی مجوز اداره کل و دستورالعمل تغییر نام و 69 فقره تغییر نام از سوی هیئت حل اختلاف و دادگاه در استان سمنان انجام‌شده است.

 

مدیرکل ثبت‌احوال استان سمنان با اشاره به آمار فراوانی‌های اسامی فرزندان تازه متولدشده در استان سمنان بیان کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون بیشترین آمار اسامی نوزادان تازه متولدشده پسر با 190 مورد به نام " امیرعلی " و نوزادان تازه متولدشده دختر با 301 مورد به نام " فاطمه " ثبت‌شده است.

 

وی با اشاره به آمار ثبت ولادت و وفات در ثبت‌احوال استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای سال 96 تاکنون درمجموع 7 هزار و 940 نفر متولد شدندو وفات 2 هزار و 346 نفر ثبت‌شده است که این تعداد در مقایسه با همین بازه زمانی در سال 95 به ترتیب با کاهش 2 و 4.3 درصدی مواجه بوده است.


انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.