مدیرجهاد کشاورزی:

هیچ مورد مشکوک به بیماری هاری در میان شتر‌های خاش مشاهده نشد

مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: با بررسی میدانی از روستای گزوو به اتفاق فرماندار، شماری از مدیران و خبرنگاران هیچ مورد مشکوک به بیماری هاری امروز در میان شتر‌های این شهرستان مشاهده نشد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، امان الله طوقی مدیر جهاد کشاورزی خاش در حاشیه بازدید فرماندار، بخشدار مرکزی، مدیران و اعضای ستاد مدیریت بحران خاش از روستای گزو و حضور در میان گله شتر‌ها که مواردی مشکوک به بیماری هاری در آن‌ها مشاهده و معدوم شده بودند اظهار داشت: به مردم سیستان و بلوچستان به ویژه این شهرستان اطمینان می‌دهیم که مصرف گوشت شتر هیچ خطری ندارد.

طوقی با بیان اینکه برخی حساسیت‌ها در فضای مجازی مبنی بر تلف شدن تعداد زیادی شتر براثر بیماری هاری منتشر شده بود گفت: این خبر‌ها مورد تایید نیست و انتظار داریم مردم به چنین شایعاتی توجه نکنند.

وی ادامه داد: هم اینک افزون بر ۱۷۰ نفر شتر از یک گله که مواردی مشکوک به بیماری هاری در آن‌ها مشاهده شد در یک مکان ایمن در قرنطینه کامل به سر می‌برند.

مدیرجهاد کشاورزی خاش گفت: خوشبختانه با حساسیت‌های مردم و مسئولان اوضاع در کنترل است.

طوقی اظهار داشت: حدود هفت هزار نفر شتر در خاش وجود دارد که همه آن‌ها دارای پلاک سلامت هستند و از نظر دامپزشکی سالم بودن آن‌ها مورد تائید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تاکنون هیچ سابقه و موردی از شیوع بیماری هاری در خاش نداشته ایم و این برای نخستین بار است که در خاش و حتی سیستان و بلوچستان چنین موردی گزارش می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تدابیر خوب فرماندار و مشارکت بخشدار مرکزی، محیط زیست، دامپزشکی، مرکز بهداشت، سپاه و انتظامی و شورا‌ها و دهیاران، مردم و سایر دستگاه‌ها و ارگان‌ها توانسته ایم بر اوضاع مسلط شویم.

مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: الحمدلله مردم مرزدار منطقه خودشان به خوبی برنامه مدیریت بحران را در زندگی خود اجرا می‌کنند.

بیش از  ۲۰ نفر شتر مشکوک به هاری در منطقه گزو طی ۱۰ روز گذشته تا کنون در شهرستان خاش تلف شدند.

این تعداد شتر با رعایت نکات بهداشتی معدوم شدند.

خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

معدوم سازی   ۲۰ نفر شتر با رعایت نکات بهداشتی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار