کفتارها 5 راس گوسفند را در شهر گرمه تلف کردند

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهر گرمه گفت: در حمله 2 قلاده کفتار به یک دامداری در اطراف شهر گرمه، پنج راس گوسفند تلف شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ احمد صفرزاده رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهر گرمه اظهار کرد: در این حادثه  2 قلاده کفتار وارد دامداری شده و پنج راس گوسفند را دریدند.

وی افزود: در فصل زمستان که وحوش با کمبود طعمه و غذا در طبیعت روبه رو می شوند، به اطراف شهرها و روستاها نزدیک شده و به واحدهای دامداری حمله می کنند.

رئیس حفاظت از محیط زیست گرمه با تاکید بر اینکه کمبود طعمه در طبیعت، علت حمله وحوش به دام ها است گفت: کمبود طعمه وحوش در طبیعت نیز ریشه در رفتار انسان با محیط زیست و دست بردن به طبیعت دارد.

صفرزاده با اشاره به اینکه پلنگ و یوزپلنگ بیمه است ،اظهار کرد: خسارت های وارد شده از ناحیه پلنگ و پوزپلنگ به دامداران جبران می شود.

وی تصریح کرد: خسارت وارد شده از طرف سایر وحوش نیز در شرایطی جبران می شود.

وی گفت: در صورتی که دامدار نسبت به رعایت ضوابط ایمنی و حافظتی دامداری اقدام کرده باشد مشمول دریافت خسارت می شود اما در صورتی که محل نگهداری دام به لحاظ حافظت همچون روشنایی و یا حصارکشی با نوقص روبه رو باشد خسارتی جبران نمی شود.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان گرمه گفت: امسال حدود 25 راس دام در پنج فقره حادثه حمله وحوش در این شهرستان تلف شده اند.

انتهای پیام/آ

تلف شدن گوسفندان در شهر گرمه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.