تزئین درخت کریسمس به مناسبت میلاد حضرت مسیح(ع)

همزمان با زادروز میلاد حضرت مسیح و برگزاری جشن کریسمس شما می‌توانید نشانه‌ها و نوع تزئین درخت کریسمس را در گزارش زیر مشاهده کنید.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با زادروز حضرت عیسی مسیح، و برپایی جشن کریسمس، مسیحیان و ارامنه هم در کشور ما و هم در دیگر کشور های جهان، جشن کریسمس برگزار می شود.

در ابتدا باید یک درخت خوب انتخاب کنید، درخت شما بوم نقاشی شماست، بعضی‌ها بو و نمای درخت کاج واقعی را ترجیح می‌دهند و دیگران ریسک نمی‌کنند و درخت مصنوعی انتخاب می‌کنند. هر درختی که انتخاب می‌کنید باید موارد زیر را به یاد داشته باشید:

تزئین درخت کریسمس به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع)
• شکل درخت باید خوب باشد. اگر درخت طبیعی انتخاب می‌کنید، به متقارن بودن شاخ و برگش دقت کنید. اگر درخت مصنوعی می‌خرید، هنگام تزئین باید شاخه هایش را خودتان کج کنید و شکل بدهید تا جا برای تزئینات باز شود.

• پایه درخت و دامن آن را تنظیم کنید. برای درختان طبیعی باید پایه‌ای بزرگ با منبع آب کافی تهیه کنید تا وقتی آن را تزئین کردید آب ریختن داخل آن سخت نباشد. برای درخت دامنی پارچه‌ای درست کنید تا وقتی برگ‌های سوزنی آن حین تزئین ریختند، در نهایت به راحتی دامن را جمع کنید و ریخت و پاش را به حداقل برسانید.

تزئین درخت کریسمس به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع)
• اگر درخت مصنوعی می‌خرید، شاید بهتر باشد درختی بخرید که خودش لامپ‌های ریز داشته باشد. قرار دادن این لامپ‌ها میان شاخه‌ها برای بعضی‌ها سخت‌ترین مرحله تزئین است.

رنگ های زمستانی انتخاب کنید

پایبند ماندن به یک پالت رنگی خاص باعث می‌شود که درخت شما منسجم‌تر و کامل‌تر به نظر برسد. یادتان باشد که رنگ درخت با اتاقی که در آن قرار دارد تضاد فاحش نداشته باشد. رنگ‌های محبوب درخت کریسمس از قرار زیر هستند:

• رنگ‌های کلاسیک کریسمس از جمله سبز و قرمز. درخت سبز کریسمس را با تزئینات قرمز کامل کنید.
 
تزئین درخت کریسمس به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع)
• رنگ‌های زمستانی مانند آبی، نقره‌ای و بنفش. با این رنگ‌های کریسمسی زمستانی و یخی درست کنید. اگر این رنگ‌ها را انتخاب کردید، تزئینات قرمز، زرد و طلایی بکار نبرید. لامپ‌های بی رنگ یا آبی نیز در کنار آن استفاده کنید. می‌توانید از رنگ‌های سفید و نقره‌ای مانند کریستال‌های برف هم استفاده کنید.
 
تزئین درخت کریسمس به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع)
• رنگ‌های متالیک مانند طلایی، نقره‌ای و برنز. این رنگ‌ها را به راحتی می‌توان با رنگ‌های دیگر هماهنگ کرد.

تزئین درخت کریسمس به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع)
• رنگ‌های سرد (با ته رنگ‌های آبی) یا گرم (با ته رنگ‌های قرمز) را انتخاب کنید. این دو را مخلوط نکنید. یا رنگ‌های قرمز، نارنجی و طلایی انتخاب کنید یا رنگ‌های سردی مانند سبز، بنفش، آبی و نقره‌ای را بکار ببرید.

تزئین درخت کریسمس به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع)
بارقه‌های ریز نور بجای حباب‌های پلاستیکی بزرگ به شما کمک می‌کنند تا درختی جادویی درست کنید. یادتان باشد که این لامپ‌ها برای جلوه دادن به درخت هستند، نه برای زرق و برق.
 
تزئین درخت کریسمس به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع)
• سعی کنید لامپ‌هایی انتخاب کنید که چشمک زن نباشند و رقص نور نداشته باشند تا با تم انتخابی شما هماهنگی داشته باشند.

• اگر می‌خواهید انتخاب بدون ریسکی داشته باشید، رنگ سفید یا آف-وایت را انتخاب کنید.

ریسه های رنگی و روشن

آویزان کردن رشته‌ها و ریسه‌های لامپ تقریباً سخت‌ترین بخش تزئین درخت کریسمس است. آن را درست انجام دهید تا درختی جادویی داشته باشید و تزئینات دیگر مکمل کارتان باشند و نیازی به تغییر مدل لامپ‌ها نداشته باشید. برای موفقیت در این کار به نکات زیر دقت کنید:

لامپ‌ها را از بالا به پایین آویزان کنید و آن‌ها را در میان شاخه‌ها هل دهید تا سیم آن‌ها پنهان شود.
 
تزئین درخت کریسمس به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع)
• بطور مساوی بین آن‌ها فاصله دهید. از فاصله ۳ متری به درخت نگاه کنید و کارتان را ارزیابی کنید و نقاط تاریک یا بسیار روشن را مرتب کنید.

بهترین و منحصر بفردترین چیز را نوک درخت نصب کنید

قرار دادن وسیله تزئینی نوک درخت قبل از وسایل دیگر شاید عاقلانه به نظر نرسد، ولی اینطور به آن فکر کنید: شما که نمی‌خواهید آخرین وسیله تزئینی را وقتی نصب کنید که کل درخت پر از تزئینات و حباب‌های شیشه‌ای است و هر لحظه ممکن است از آن بالا درخت را واژگون کنید و همه چیز را بشکنید؟ نوع وسیله‌ای که برای نوک درخت انتخاب می‌کنید به تم درخت شما و ظاهر کلی آن بستگی دارد، محبوب‌ترین و رایج‌ترین انتخاب‌ها موارد زیر هستند: ستاره، فرشته، پاپیونی زیبا، برگ‌ها و دانه‌های مقدس، دانه برف و یا صلیب مسیح.
 

تزئین درخت کریسمس به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع)

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار