سرپرست معاونت اقتصادی استانداری ایلام:

ثبت احوال زمینه ساز "توسعه پایدار" است

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری ایلام گفت: ثبت احوال نوین زمینه ساز توسعه پایدار و آمار آن قابل استناد است و تنظیم مناسبات اجتماعی بدون سازمان ثبت احوال امکان پذیر نیست.

ثبت احوال زمینه ساز توسعه پایدار است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام؛ حیدر نعمتی اعلام کرد: وظیفه اصلی و ذاتی ثبت احوال تنظیم هویت افراد جامعه، تدوین روابط سببی و نسبی بر اساس حقوق فردی و مدنی است.

وی افزود: امروزه تثبیت ، تسهیل و آسان سازی قوانین اجتماعی و به عبارتی تنظیم مناسبات اجتماعی بدون سازمانی مانند ثبت احوال ممکن نیست.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری ایلام اضافه کرد: عملکرد این سازمان معطوف به انجام و تحقق اهدافی چون ساماندهی ثبت رخدادهای حیاتی، مهاجرت، حفظ اسناد و منابع هویتی و تولید آمارهای حیاتی است.

نعمتی با بیان اینکه آخرین تحولات در این سازمان مربوط به سال 1363 است، گفت: این تغییرات شامل افزودن خدمات تکمیلی در زمینه ثبت وقایع چهارگانه به وظایف این سازمان است و تاثیر مهمی در تصمیم گیری و برنامه ریزی مسئولان دارد.

نعمتی تاکید کرد: باید در این راستا از ظرفیت بخش خصوصی و دفاتر پیشخوان با بیش از 60 دفتر استفاده کرد و اقدامات لازم نیز برای استفاده روستاییان و عشایر از ایستگاه های سیار فراهم شود.

انتهای پیام/اس

تنظیم مناسبات اجتماعی بدون سازمان ثبت احوال امکان پذیر نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.