دو هزار و ۷۲۴ طرح اشتغال مددجویان در زلزله خسارت دیدند

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت:دو هزار و ۷۲۴ طرح اشتغال مددجویان کمیته امداد استان کرمانشاه در شهرستان سرپل ذهاب خسارت واردشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  رشید جلیلیان، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: زلزله کرمانشاه به بیش از دو هزار و ۷۲۴ طرح اشتغال مددجویی در این استان خسارت وارد کرده است.

جلیلیان بابیان اینکه از نخستین روزهای پس از زلزله کارشناسان اشتغال کمیته امداد میزان خسارت‌های وارده به طرح‌های اشتغال مددجویان را برآورد کرده‌اند، عنوان کرد: طبق ارزیابی‌های صورت گرفته خسارت‌های وارده به طرح‌های شغلی مددجویان ۱۷ میلیارد تومان برآورد شده که از این میزان بیش از ۱۲ میلیارد تومان به سرمایه‌های ثابت و پنج میلیارد تومان نیز به سرمایه‌های در گردش طرح‌های اشتغال واردشده است.

وی با یادآوری اینکه زلزله ماه گذشته به طرح‌های اشتغال مددجویی در ۱۲ شهرستان استان آسیب وارده کرده، ادامه داد: بیشترین آسیب‌ها به طرح‌های اشتغال مددجویان تحت حمایت در شهرستان‌های سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی و جوانرود واردشده است.

جلیلیان با اشاره به اینکه دام‌پروری از اصلی‌ترین طرح‌های اشتغال خانوارهای مددجو است که در زلزله اخیر خسارت بسیاری ‌دیده‌، افزود: حدود پنج هزار رأس دام سبک و سنگین در زلزله کرمانشاه تلف‌شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه کمیته امداد برای جبران خسارت های وارده به طرح‌های شغلی مددجویان در نخستین گام فضای موقت برای ادامه اشغال این مددجویان ایجاد می‌کند، بیان کرد: این نهاد تاکنون بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار به‌منظور جبران خسارت‌های اولیه و ایجاد جایگاه‌های موقت برای طرح‌های شغلی مددجویان زلزله‌زده تخصیص داده است.

انتهای پیام/ز


دام‌پروری از اصلی‌ترین طرح‌های اشتغال خانوارهای مددجو است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.