هشدار به کشاورزان درباره آفت مزارع گندم و جو

کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: آفت سوسک سیاه، به زمین‌هایی که در آن به صورت مستمر کشت گندم و جو صورت می‌گیرد و به دلایلی تناوب زراعی رعایت نمی‌شود، خسارت وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ مهندس اسماعیل پور کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان گفت: با توجه به شرایط اقلیمی حال حاضر استان گلستان در خصوص زراعت غلات به خصوص گندم یکی از مهم‌ترین آفت‌های اول فصل، وجود سوسک سیاه گندم است.

وی ادامه داد: از کشاورزان درخواست می‌شود با توجه به اینکه مبارزه با این آفت پس از سبز شدن گندم صورت می‌گیرد، تا آن زمان فرصت دارند که به مراکز خدمات کشاورزی مراجعه کنند و از راهنمایی‌های همکاران ما در این زمینه بهره‌مند شوند و از طریق کارشناسان، نسبت به تهیه نسخه پزشکی اقدام و با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز تامین کننده سموم با این آفت مقابله شیمیایی شود.

اسماعیل پور گفت: رعایت نکردن تناوب زراعی با وجود انجام مبارزه شیمیایی، ولی باز هم درصدی خسارت وارد می‌شود و از آن تولیدی که کشاورزان باید بهره‌مند شوند، محروم می‌شوند.

کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان افزود: کشاورزان در مرحله اول اگر شرایط و امکانات را دارند ابتدا تناوب زراعی را با محصولات دانه ریز مانند کلزا و آفتاب گردان رعایت کنند، در غیر این صورت حتما در زمان مناسب نسبت به مبارزه شیمیایی اقدام کنند.

انتهای پیام/م
 

توصیه به کشاورزان درباره آفت مزارع گندم و جو

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.