مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد خبرداد:

فعالیت ۶۰درصد کلنی‌های زنبور عسل استان در نجف آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد از فعالیت ۶۰درصد کلنی‌های زنبور عسل استان در شهرستان نجف آباد خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی مطهری  اظهار کرد: در سال جاری از سطح ۳۸۰ هکتار اراضی زیر کشت ذرت علوفه‌ای شهرستان نزدیک به ۲۰هزار تن علوفه چاپر شده، با استفاده از ۱۷چاپر کششی و یک خودگردان برداشت شده است.

مطهری ادامه داد: این میزان کشت ذرت با پیگیری‌های مستمر و برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی از ارقام ۷۰۴ و ماکسیما انجام گرفته و علوفه برداشت شده جهت مصرف شهرستان و دیگر نقاط استان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به سیاست دولت برای خودکفایی در عرصه تولید دانه های روغنی گفت: در همین راستا و به منظور اصلاح الگوی کشت و توسعه استفاده از گیاهان با نیاز آبی پایین، در سال زراعی جاری نزدیک به شش و نیم هکتار از زمین‌های بخش مرکزی شهرستان با استفاده از دستگاه کمبینات به زیر کشت کلزا رفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد اضافه کرد: به منظور افزایش عملکرد کشت های پاییزه امسال نزدیک به ۴۵ تن ارقام مختلف بذر گندم و حدود ۳۵تن بذر جو گواهی شده در بین کشاورزان توزیع شد.

وی افزود: همزمان با کشت‌های پاییز امسال حدود ۲۸۰ تن انواع کودهای شیمیایی ازته، فسفاته و پتاسه از طریق انبارهای شرکت‌های تعاونی روستایی و کارگزاران در بین کشاورزان توزیع شد.

مطهری با بیان اینکه فعالیت ۶۰درصد کلنی‌های زنبور عسل استان در شهرستان نجف آباد است، خاطرنشان کرد: در طرح آمارگیری امسال ۱۷۰۰ نفر از زنبورداران شهرستان درخواست شمارش کلنی‌های خود را داشتند که از این تعداد نزدیک به ۶۰۰ کلنی سرشماری شد و بقیه نیز با توجه به استقرار در دیگر نقاط کشور، هماهنگی‌های لازم جهت این کار با مراکز استان‌ها انجام گرفت.

انجام مبارزه با علف‌های هرز باریک برگ کلزا در سطح شش و نیم هکتار، استفاده از ۳۲ کیلوگرم سم راکسیل به منظور ضدعفونی کردن بذر گندم و جو، انجام ۱۰ مورد نظارت بر مجوزهای تبصره ۴ ماده یک، معادل چهار هکتار از دیگر اقدامات انجام شده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نجف آباد در ماه‌های اخیر است.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار