اعلام فراخوان نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت «ام البنین» درکردستان

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان از اعلام فراخوان نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت «ام البنین» در بین کانون های مساجد استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان با اعلام اینخبرگفت: هشتمین جشنواره گلدسته‌های سپید با موضوع نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت « ام‌البنین» به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تهران برگزار می‌شود.

 مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان از اعلام فراخوان نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت «ام البنین» در بین کانون های مساجد استان خبر داد و افزود: برشور و پوستر این جشنواره در سطح کانون های مساجد استان توزیع شد.

 وی با بیان اینکه این کنگره در دو بخش مسابقه و ویژه  برگزار می شود، عنوان کرد:  توجه به منویات مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران آئینی، آفرینش آثار ارزنده ادبی در نکوداشت مقام معنوی حضرت ام البنین (علیها السلام)، زنده نگه داشتن یاد و خاطره اسطوره‌های صبر و مقاومت (مادران و همسران شهدا) و تولید و ارائه آثار فرهنگی ارزشمند در حوزه ادبیات عاشورایی از اهداف این کنگره است.

 گلباغی، به بخش های این کنگره اشاره کرد و افزود: نخستین کنگره سراسری شعر و داستان ام البنین در بخش های شعر کلاسیک، شعر نو و داستان نویسی در دو مقطع نوجوان و جوان و بزرگسالان برگزار می شود.

  وی بخش ویژه را شامل مادران و همسران شهدا دانست و اظهار کرد: قالب شعر در این جشنواره آزاد بوده و اشعار ارسالی نباید قبل از این جشنواره به جشنواره دیگری ارسال شده باشد.

  مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کردستان بیان کرد: بخش داستان نویسی ویژه داستان های کوتاه است و در تعداد ارسال داستان محدودیتی وجود ندارد.

گلباغی ، آخرین مهلت ارسال آثار را ۲۰ بهمن اعلام کرد و اذعان داشت: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی tehranmasajed.ir  مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

فراخوان نخستین کنگره سراسری شعر و داستان حضرت «ام البنین» در استان کردستان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.