مسئول دبيرخانه بين‌المللی يزد حسينيه ايران:

احيا و پيگيری مجدد خواهرخواندگی يزد و كربلا

مسئول دبيرخانه بين‌المللی يزد حسينيه ايران گفت: با احيای طرح خواهرخواندگی يزد و به ثمر نشستن آن، شاهد رونق اقتصادی و فرهنگی بين اين دو شهر خواهيم بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  سيدحسن حسينی مسئول دبيرخانه بين‌المللی يزد حسينيه ايران خواستار احيا و پيگيری مجدد خواهرخواندگی يزد و كربلا از سوی شورای شهر پنجم شد.

حسينی در ديدار با رئيس شورای شهر يزد ضمن ابراز خرسندی از طرح خواهرخواندگی يزد با شهرهای مهم جهان، خواستار احيای خواهرخواندگی بين يزد و شهر مقدس كربلا شد.

وی يادآور شد: اين طرح در سال‌های قبل ازسوی دبيرخانه بين‌المللی يزد حسينيه ايران به شورای شهر چهارم ارائه و در آن شورا مصوب شده بود.

حسينی بيان كرد: در اين طرح، افزايش مناسبات فرهنگی و اقتصادی با توجه به حضور كربلايی های مقيم شهر يزد همچنين نامگذاری يكی از اماكن عمومی يزد به نام كربلا و يكی از اماكن عمومی كربلا به نام يزد و ساخت يكی از نمادهای يزد در كربلا و نماد شهر مقدس كربلا در يزد پيشنهاد شده بود.

وی همچنين تاكيد كرد: ايجاد خانه فرهنگ يزد و كربلا نيز در اين طرح ديده شده بود كه با احيای مجدد اين طرح و به ثمر نشستن آن، شاهد رونق اقتصادی و فرهنگی بين اين دو شهر خواهيم بود.

رئيس شورای شهر يزد نيز در اين ديدار ضمن استقبال از اين طرح، خواستار پيگيری دبيرخانه بين المللی يزد حسينيه ايران برای به ثمر نشستن طرح مصوب خواهرخواندگی يزد و كربلا شد.

غلامعلی سفيد اظهار داشت: شورای شهر يزد هم تمام همت و تلاش خود را برای به ثمر رسيدن اين طرح به كار می گيرد.

ساخت شهر موزه بين المللی امام حسين (ع) با رويكرد جذب گردشگر و رونق اقتصادی شهر يزد با توجه به ثبت جهانی شهر يزد همچنين ارائه طرح هايی برای برپايی جشن‌های مناسبتی و ايجاد فضای شاد و مفرح از ديگر موضوعاتی بود كه از سوی دبيرخانه بين المللی يزد حسينيه ايران به رئيس شورای شهر يزد پيشنهاد و مقرر شد برای تحقق آنها برنامه ريزی شود.

انتهای پیام/ ی

خواهرخواندگی يزد و كربلا درحال پيگيری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار