مسئول تیم هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان:

اهدای عضو جان یک بیمار را نجات داد

مسئول تیم هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: اهدای عضو مرد نهاوندی باعث نجات یک بیمار شد.

اهدای عضو جان یک بیمار را نجات دادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مجید حمیدی مسئول تیم هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان از اهدای عضو آقای آیت الله فریادرس خبر داد و گفت: این مرد ۴۳ساله اهل شهرستان نهاوند بود که متاسفانه به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود.

وی از ارتقای فرهنگ اهدای عضو در همدان ابراز خرسندی کرد و گفت: گر چه در سال جاری شاهد کاهش آمار مرگ مغزی ها در استان بودیم اما بیش از ۵۰درصد افرادی که دچار این مشکل شدند ، رضایت گیری و اعضای آنها اهدا شد.

مسئول تیم هماهنگ کننده اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه فقط کبد و برخی نسوج این شخص اهدا شده است افزود: شدت آسیب به گونه ای بود که فقط کبد و برخی نسوج قابلیت پیوند داشتند.

حمیدی تاکید کرد: این چهاردهمین اهدای عضو همدان بود که در استان رضایت گیری شد و هشت مورد نیز از همشهریان همدانی در خارج از استان دچار مرگ مغزی شده و اعضای خود را اهدا کرده اند.

وی ادامه داد: مرگ مغزی به مفهوم اتمام زندگی است چرا که مغز کاملا در این عارضه از بین می رود و قابل ترمیم نخواهد بود بنابراین خانواده ها نباید تصور کنند که شخص به زندگی باز گردد.

انتهای پیام/ب

نجات جان یک بیمار توسط اهدای عضو مرد نهاوندی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار