کره جنوبی: کره شمالی به دنبال آغاز مذاکرات با آمریکاست

وزارت اتحاد کره جنوبی از تمایل کره شمالی برای آغاز مذاکرات با آمریکا درباره برنامه‌های موشکی و هسته‌ای پیونگ‌یانگ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، کره جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد کره شمالی در سال میلادی جدید به دنبال آغاز مذاکرات با آمریکا در خصوص برنامه های تسلیحاتی و موشکی پیونگ‌یانگ است. کره جنوبی همچنین در خصوص بهبود روابط موجود میان پیونگ یانگ و سئول در سال میلادی جدید ابراز امیدواری کرد.

وزارت اتحاد کره جنوبی در گزارش خود بدون ذکر هیچ دلیلی برای اثبات ادعای خود اعلام کرد: «کره شمالی به دنبال آغاز مذاکرات با آمریکاست و در عین حال تلاش های خود را برای هسته ای شدن ادامه خواهد داد.»

وزارت اتحاد کره جنوبی در گزارش خود در خصوص چشم انداز سال 2018 اعلام کرد کره شمالی در نهایت راهی برای دور زدن تحریم های جدید، که دسترسی پیونگ‌یانگ به نفت خام و محصولات نفتی را محدود می کند، پیدا خواهد کرد. در این گزارش آمده است: «کره شمالی اقدامات متقابل برای کاهش اثرات تحریم ها را در دستور کار خود قرار خواهد داد.»

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه در واکنش به آزمایش موشکی اخیر کره شمالی، تحریم های شدیدتری را علیه این کشور اعمال کرد. کره شمالی اعمال تحریم های جدید علیه پیونگ یانگ را یک اقدام جنگی نامید.

تنش ها در شبه جزیره کره در پی تداوم برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی و افزایش حضور نظامی آمریکا به شدت افزایش یافته است. آمریکا 28500 نیروی نظامی در کره جنوبی مستقر کرده است و به تمرینات نظامی منظم خود با کره جنوبی ادامه می دهد. اخیرا اظهارات تحریک آمیزی از سوی مقامات کاخ سفید مطرح شده که بر تشدید تنش ها افزوده است.

دیپلمات های آمریکایی اعلام کردند به دنبال حل دیپلماتیک بحران هستند اما دونالد ترامپ مذاکره با کره شمالی را بی فایده خواند و اعلام کرد پیونگ یانگ باید پیش از آغاز هر مذاکره ای متعهد شود که فعالیت های هسته ای و تسلیحاتی خود را کنار می‌گذارد. وزارت خارجه کره شمالی نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد آمریکا از قابلیت های هسته ای این کشور وحشت دارد و به همین دلیل شدیدترین تحریم ها را علیه پیونگ یانگ اعمال کرده است.

انتهای پیام/

تمایل کره شمالی برای آغاز مذاکره با آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار