داورزنی: وزارت ورزش دنبال برقراری عدالت در مجمع فدراسیون‌ها است

معاون توسعه امور ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: دنبال برقراری عدالت در مجمع فدراسیون‌ها هستیم و به همین دلیل از هیچ کاندیدایی حمایت نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا داورزنی درحاشیه مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس بیان کرد: باید از زحمات افشین داوری برای فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات تشکر کنم. امروز(سه شنبه) جلسه خوب و منظمی برگزار شد و تمام نامزدها برنامه هایشان را ارائه کردند. ثوری، فشی، کتیرایی و حسینی برنامه های خود را اعلام کردند. کتیرایی به نکات مثبتی که می تواند برای ارتقای بوکس مورد استفاده قرار گیرد اشاره کرد و پس از آن از کورس رقابت کنار کشید. برخی نفرات هم پیش از آغاز مجمع از انتخابات انصراف دادند. حسینی از قهرمان های بوکس است و فشی و ثوری هم از روسای سابق هیئت های استانی بودند. ثوری به عنوان مدیرکل اداره ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان هم فعالیت می کند اما به دلیل سابقه ای که در بوکس دارد احساس وظیفه کرد و با کسب 23 رای از مجمع به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد. روح الله حسینی و فشی هم 15 رای به دست آوردند. 

وزارت ورزش از هیچ کاندیدایی حمایت نمی کند

او درباره اینکه آیا وزارت ورزش از کاندیدای خاصی حمایت کرد یا خیر، گفت: وزارت ورزش برگزار کننده مجمع فدراسیون ها است اما در این 12 تا 13 مجمع اخیر از هیچ کاندیدایی حمایت نکرده است. برای انتخابات فدراسیون بسکتبال 23 نفر ثبت نام کرده اند که بیشتر آن ها جزء مدیران فعال ورزش کشور هستند و به دلیل احساس مسئولیت وارد انتخابات شده اند اما آن ها نماینده وزارت خانه نیستند و در هیچ رشته ای کاندیدا نداریم. وزارت خانه به دنبال برقراری عدالت در برگزاری مجمع است و می خواهیم شرایطی ایجاد کنیم تا نامزدها براساس برنامه هایشان رای بیاورند. طبیعی است هر نامزدی خودش را اصلح تر می داند اما اعضای مجمع رای می دهند و آن ها تشخیص می دهند برنامه کدام نامزد شرایط بهتری دارد.

از منتخب مجمع حمایت می کنیم

داورزنی خاطرنشان کرد: هرچند باید به تمام کاندیداها و برنامه هایشان احترام بگذاریم اما به نظر مجمع هم احترام می گذاریم. روح دموکراسی احترام گذاشتن به نظر جمع است و باید از فرد منتخب مجمع حمایت کنیم. در روزهای آتی انتخاب 4 فدراسیون دیگر را پیش رو داریم  و می خواهیم تا پایان سال مجمع های مختلف را با نظم و ترتیب برگزار کنیم تا فدراسیون ها بتوانند در فاصله کوتاه تا بازی های آسیایی 2018 برنامه هایشان را اجرا کنند و از همین حالا به فکر المپیک 2020 باشند. 

معاون توسعه امور ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره مهندسی بودن انتخاب های اخیر فدراسیون های ورزشی اظهار کرد: متاسفانه چیز دیگری نمانده که برخی دوستان به وزارت ورزش نسبت دهند و در این مدت هرچه دلشان خواسته است علیه ما مطرح  کرده اند. 

اتهام مهندسی انتخابات به وزارت ورزش نمی چسبد

داورزنی درباره شایعه پیشنهاد وزارت ورزش به نامزد یکی از فدراسیون ها برای کناره گیری از انتخابات گفت: اگر دوستان به عقب بازگردند می بینند وزارت خانه همواره  برای برقراری عدالت در برگزاری انتخابات تلاش می کند. بحث مسئولیت افشین داوری برای الان نیست و مدت هاست او به عنوان یکی از مدیران اجرایی ما برای 2 مسئولیت نامزد بود که با توجه به شرایط تصمیم گرفت از انتخابات فدراسیون بوکس کنار رود. در بسکتبال هم از روز اول اعلام کردیم احمد پریچهره تنها برای برگزاری مجمع به این فدراسیون می آید و خودش کاندید نمی شود. زمانیکه یک نفر را به عنوان سرپرست انتخاب می کنیم احتمال دارد دوران فعالیتش بیشتر از زمان مقرر طول بکشد. همانگونه که سرپرست فدراسیون ژیمناستیک با وجود فعالیت یک سال و نیمه در این فدراسیون در نهایت رای نیاورد اما اینکه بخواهیم وزارت خانه را به مهندسی انتخابات متهم کنیم درست نیست. نهادهای مختلف نمایندگانشان را برای حضور در مجامع به فدراسیون ها معرفی می کنند و طبیعی است تمام اعضای مجمع باید شرایطی داشته باشند. برای اینکه شائبه ای به وجود نیاید اجازه ندادیم رئیس هیئت بوکس هرمزگان که روز گذشته در مجمع این هیئت انتخاب شده بود در مجمع فدراسیون شرکت نکند چراکه احتمال داشت دوستان بگویند وزارت خانه مجمع هیئت بوکس هرمزگان را یک روز قبل از مجمع فدراسیون برگزار کرد تا انتخابات را مهندسی کند. بازهم تاکید می کنم تلاش وزارت خانه اینست که مجامع را با آرامش بیشتر و بی طرفی برگزار و از منتخب مجمع حمایت کند.

انتخابات فدراسیون بسکتبال پیش از کمیته ملی المپیک برگزار می شود

او درباره موکول شدن زمان انتخابات فدراسیون بسکتبال به پس از برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: اولین بار است که این خبر را می شنوم. سعی داریم بسکتبال در مجمع کمیته ملی المپیک نماینده داشته باشد و قول می دهیم روند برگزاری مجمع این فدراسیون را به موقع انجام دهیم. به احتمال فراوان مجمع انتخاباتی بسکتبال 22 یا 23 دی برگزار می شود به شرط اینکه نهادهای مسئول در کسب استعلام نامزدها زودتر به ما پاسخ دهند. وزارت ورزش صلاحیت 14 نامزد ریاست فدراسیون بسکتبال را تائید کرده است اما باید وزارت اطلاعات و حراست وزارت ورزش هم به استعلام ما درباره بررسی صلاحیت آن ها پاسخ دهند. روسای فدراسیون هایی که قصد دارند برای برخی پست های کمیته ملی المپیک نامزد شوند تا 15 دی فرصت ثبت نام دارند.

مشکل محمودی برای حضور در انتخابات والیبال حل می شود

داورزنی درباره تائید صلاحیت نشدن بهنام محمودی برای انتخابات ریاست فدراسیون والیبال گفت: به مسئولان حراست وزارت ورزش اعلام کردم مشکل محمودی را حل کنند و تلاش می کنیم با هماهنگی سایر نهادها مجوز حضور او را در انتخابات به دست آوریم. محمودی حق دارد ایده ها و برنامه هایش را در مجمع فدراسیون والیبال ارائه کند. مشکل بهنام به وزارت ورزش ارتباطی ندارد و خودش این موضوع را پیگیری می کند اما پیش بینی می کنم او می تواند در مجمع شرکت کند.

حضور نماینده سازمان بازرسی در مجمع فدراسیون های ورزشی الزامی نیست

او درمورد غیبت نماینده سازمان بازرسی کل کشور در مجمع انتخاباتی برخی فدراسیون ها بیان کرد: افراد  طبق اساسنامه در مجمع شرکت می کنند و اگر مسئولان سازمان بازرسی قصد حضور در مجامع را دارند از این موضوع استقبال می کنیم. حضور نماینده سازمان بازرسی در مجمع الزامی نیست اما در اساسنامه ذکر نشده است که نماینده این سازمان باید حتما حضور داشته باشد.

از ظرفیت های میرسلیم در عرصه های بین المللی نجات غریق استفاده می کنیم 

معاون توسعه امور ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره مطرح نبودن شرط سنی در مجامع بین المللی گفت: کشورها قوانین مختلفی دارند و نمی توانیم اجازه دهیم برخی دوستان فارغ از بحث سن و سال تا هر زمانی دلشان بخواهد در مجامع شرکت کنند. به هر حال باید شرایط تغییر و تحول به وجود بیاید. اساسنامه جدید فدراسیون های ورزشی به شکلی است که به رئیس فدراسیون اجازه نمی دهد به راحتی بیشتر از نیمی از آرای مجمع را به دست آورد. در حقیقت اساسنامه جدید به افرادی که از بدنه وزارت ورزش در انتخاب شرکت نمی کنند وزن می دهد. تعداد اعضای  مجمع به 61 نفر می رسد. ضمن اینکه مصطفی میرسلیم از سرمایه های ورزش ماست و همچنان در مجامع بین المللی رشته نجات غریق و غواصی از ظرفیت هایش استفاده می کنیم. وزارت ورزش هم از افرادی که پست های بین المللی دارند حمایت می کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار