صدور ۴۰ مجوز واحد‌های صنعتی در لارستان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان از صدور ۴۰ مجوز واحد‌های صنعتی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی‌محمد ابراهیم‌زاده رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان، گفت: در ۹ ماهه نخست امسال طبق هماهنگی‌های لازم و تشکیل جلسات رفع موانع تولید و ستاد تسهیل، تعداد ۴۰ فقره جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری ۵۷ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان صادرشده که پس از راه‌اندازی این واحد‌ها برای ۵۴۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در حوزه صنعت، فراهم‌سازی زمینه سرمایه‌گذاری در صدور جواز تأسیس و صدور پروانه بهره‌برداری صورت می‌گیرد که در این مراحل میزان سرمایه‌گذاری، تعداد اشتغال و موقعیت مکانی با معرفی سرمایه‌گذار به شرکت شهرک‌ها و امور اراضی مشخص می‌شود.

ابراهیم‌ زاده ادامه داد: صدور پروانه بهره‌برداری به معنی شروع به فعالیت واحد صنعتی و آغاز تولید است که پس از نصب دستگاه‌ها و ماشین‌آلات موردنیاز و بازدید کارشناسان این اداره و ارسال به سازمان صورت می‌پذیرد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا پایان آذرماه تعداد ۳ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۱۹ میلیارد تومان صادر و زمینه اشتغال برای ۶۸ نفر فراهم‌شده است، ادامه داد: این واحد‌های صنعتی شامل شرکت بیسکویت، تولید ورق کرکره در شهرک صنعتی اوز و واحد تولیدی اسکلت و سوله شهرک صنعتی لار بوده است.

ابراهیم‌زاده بابیان اینکه سرمایه‌گذاری در بخش معدن باید با اخذ مجوز کشف شروع شود، گفت: پروانه اکتشاف پس از بررسی کامل و اطمینان از منبع و حجم ماده معدنی، توجیه اقتصادی و طی مراحل اداری و قانونی، مجوز بهره‌برداری صادر می‌شود.

وی بابیان اینکه تعداد ۷ فقره پروانه بهره‌برداری صادرشده است، گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها بالغ‌بر ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده که برای ۴۶ نفر شغل ایجاد کرده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان افزود: در این مدت تعداد ۳ فقره گواهی کشف و تعداد ۳ فقره پروانه اکتشاف صادرشده که سرمایه‌گذار در حال پیگیری است.

ابراهیم‌زاده بیان کرد: از ابتدای سال ۹۶ تا پایان آذرماه میزان ایجاد اشتغال در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت یا اصناف بیش از ۳۰۰ نفر بوده که در سامانه ثبت‌شده است.
انتهای پیام/ر

صدور مجوز برای واحد‌های صنعتی لارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.