دبیر قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی فارس خبر داد؛

آغاز دور دوم طرح تربیتی عمار در فارس

دور دوم طرح تربیتی عمار انقلاب اسلامی با مشارکت ۵۰ دانش‌پژوه آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عباس توانا دبیر قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به آغاز دور دوم طرح تربیتی عمار انقلاب اسلامی با مشارکت ۵۰ دانش‌پژوه گفت: تفاوت این دوره با دوره‌های کلاسیک آموزش علوم دینی، ورود موضوعات به شئون ظاهری و باطنی حکومت و زندگی مردم در جامعه است.

وی بیان کرد: طرح تربیتی عمار انقلاب اسلامی باهدف تربیت نیروی مطلع از آرمان‌های انقلاب اسلامی و متعهد و پیش برنده در دانشگاه و سپس در جامعه طرح‌ریزی‌شده است.

دبیر قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی استان فارس تصریح کرد: مخاطبان این دوره دانشجویانی هستند که با وسواس نظری از میان دانشجویان مستعد انتخاب شدند و ازنظر مصاحبه گران دوره، دارای حداقل توانایی و حداکثر استعداد و اراده برای ادامه مسیر تشخیص داده‌شده‌اند.

توانا ادامه داد: دربعد محتوایی دوره برمبنای تفهیم اهمیت نیل به اندیشه و تفکر یک مفهوم کلی به اسم منظومه فکری تدوین و تجهیز شده که به معنی اجزا و پارامتر‌های تربیتی این دوره باید نشانگر قله‌ای به نام تفکر منظم باشد و برنامه ریزان این دوره از هرگونه سیلابس درسی و تربیتی که خارج از چهارچوب است، خودداری کنند.

دبیر قرارگاه دانشجویی عمار بسیج دانشجویی استان فارس افزود: از منظر کاربردی اثرگذاری خروجی‌های مرحله اول دانشگاه و محیط‌های آکادمیک، سطح مدیریتی جامعه و در آخر آحاد مردم به‌عنوان حوزه کاربردی و زمین عملکردی نیرو‌های تربیت‌یافته این دوره در نظر گرفته‌شده‌اند که دوره نخست تربیت عمار انقلاب اسلامی با رویکرد آموزش محور در دو بخش حضوری و غیرحضوری با دعوت از اساتید برجسته کشور و اساتید بومی برگزار شد.

توانا اضافه کرد: در دوره حضوری عناوین ترویج گفتمان امامین انقلاب، گفتمان سازی و جریان سازی پیگیری شد که شیوه‌ی اتخاذشده در دوره پیشین پس از بحث‌های فراوان و نشست‌های متعدد دستخوش تغییرات ماهوی شده و در دوره غیرحضوری طرح نیز با تزریق برنامه‌های جانبی متنوع در راستای اهداف دوره غنی‌سازی شده‌اند.
انتهای پیام /ت

آغاز طرح تربیتی عمار در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.