برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان؛

ایجاد شعب ویژه و برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان زیست‌محیطی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان از ایجاد شعب ویژه و برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان زیست‌محیطی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان اظهار داشت: با عنایت به حساسیت مباحث زیست‌محیطی در جامعه و تأثیر مستقیم محیط‌زیست بر زندگی مردم به‌خصوص در بحث سلامت باید انجام فعالیت‌ها و چالش‌های این حوزه را همواره از طرق مختلف به اطلاع مردم به‌عنوان مطالبه گران اصلی در جامعه برسانیم.

وی با اشاره به اهمیت محیط‌زیست در دولت دوازدهم، از اقدامات مؤثر محیط‌زیست در احیای تالاب‌های استان، تهیه طرح جامع مطالعاتی مناطق تحت مدیریت، افزایش تعداد پاسگاه‌های محیط‌بانی استان، افزایش سطح مناطق تحت مدیریت و شکار و صید ممنوع و الزام انجام طرح‌های عمرانی با پیوست زیست‌محیطی و نظارت کامل بر اجرای آن‌ها خبر داد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست لرستان با اشاره به نقش فرهنگ‌سازی و انجام فعالیت‌های فرهنگی در حفاظت و حراست از محیط‌زیست به‌عنوان یکی از ارکان توسعه پایدار، از امضاء تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اثرگذار بر جامعه درزمینهٔ فرهنگ‌سازی و انجام فعالیت‌های مشترک با آن‌ها در راستای آموزش و ترویج مفاهیم زیست‌محیطی خبر داد.

فتحی بیرانوند در خصوص نقش دستگاه قضا در کمک به حفظ محیط‌زیست گفت: خوشبختانه با تعامل صورت گرفته با دستگاه قضا در این استان برای تمام شهرستان‌های استان شعب ویژه رسیدگی به تخلفات زیست‌محیطی تشکیل‌شده و با رایزنی‌های صورت گرفته، قضات برای جرائم زیست‌محیطی حداکثر مجازات را در نظر گرفته، که این اقدامات و مواردی همچون صدور احکام بازدارنده مانند حبس‌های بلندمدت و ابطال جواز حمل اسلحه و صدور احکام رفع تصرف کمک شایانی به حفظ محیط‌زیست در این استان کرده است.

وی از انجام سرشماری حیات‌وحش شاخص در استان از وضعیت مطلوب و افزایش چشمگیر حیات‌وحش شاخص به‌خصوص گونه‌های کل، بز و پلنگ در مناطق تحت مدیریت خبر داد.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست لرستان در خصوص انتخاب اداره کل محیط‌زیست لرستان به‌عنوان اداره کل برتر در حوزه فناوری در بین ادارات کل محیط‌زیست کشور گفت: اقداماتی از قبیل: طراحی و اجرای سامانه تجمیع دیتا ایستگاه‌های هوا بدون مراجعه حضوری که به‌صورت آنلاین، نرم‌افزار پایش منابع غیر زیستی، حمایت از طرح‌های کارآفرینی و کسب‌وکار سبز در حوزه‌های انرژی‌های نو، تصفیه فاضلاب با روش‌های فناورانه، بازیافت و سایر موارد دیگر موجب کسب این رتبه شده است.

فتحی بیرانوند در خصوص کاهش آلودگی‌های ناشی از سیستم حمل‌ونقل شهری اظهار داشت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد آلودگی کلان‌شهر‌ها ناشی از وسایط نقلیه موتوری است، مدیریت انرژی، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، استفاده از دوچرخه، استفاده از سوخت‌های پاک را در کاهش میزان آلودگی ناشی از سیستم حمل‌ونقل شهری را مؤثر دانست.

انتهای پیام/م

برخورد دستگاه قضایی با متخلفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.