شهرستان هامون عنوان برتر دوره آموزشی مدیریت بحران سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: اعضای ستاد بحران شهرستان هامون در نخستین دوره آموزش علمی و تمرین ستادی فرمانداران و مدیران ۱۰ شهرستان این استان عنوان برتر را از آن خود کردند.

رضا اربابی مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداریدرگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت: این دوره آموزشی از سوم دی به مدت سه روز با حضور ۲۵۰ نفر در زاهدان برگزار شد که اعضای حدود ۲۵ نفره ستاد بحران شهرستان هامون از نظر حضور منظم در دوره و ارائه مطالب با رای داوران عنوان برتر را از آن خود کردند.

اربابی گفت: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان همواره در معرض بیشترین مخاطرات طبیعی بوده این دوره آموزشی برای نخستین بار برای ۱۰ شهرستان شمالی و مرکزی استان با حضور کارشناسان وزارت بهداشت و ستاد بحران کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین برای ۹ شهرستان دیگر سیستان و بلوچستان این دوره آموزشی از ۱۲ تا ۱۴ دی در چابهار برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی را آشنایی مدیران با حوادث طبیعی و مدیریت بحران ذکر کرد و گفت: در این دوره‌ها راهکار‌هایی به مدیران و سناریویی برای مقابله با حوادث فرضی برای شرکت کنندگان مطرح و روی آن کار می‌شود.

اربابی تاکید کرد: ضروری است مدیران آمادگی و توانمند سازی در شرایط بحرانی در حوزه کاری خود را داشته باشند.

 سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی زیاد (۱۱.۵ درصد گستره کشور) و موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی از جمله استان‌هایی است که احتمال وقوع چندین مخاطره طبیعی بطور همزمان در آن وجود دارد، در شمال این استان تندباد‌ها و دمای زیاد هوا، در مرکز سیل و زلزله و در جنوب نیز احتمال وقوع سونامی همواره وجود دارد.

انتهای پیام/ع

 دوره آموزشی مدیریت بحران استان به کار خود پایان داد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار