رئیس شرکت روس تک خبر داد:

اولین سری از سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰، مارس ۲۰۲۰ به ترکیه تحویل داده می‌شود

رئیس شرکت دولتی روس تک گفت تحویل اولین سری از سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ به ترکیه در مارس سال ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

اولین سری از سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰، مارس ۲۰۲۰ به ترکیه تحویل داده می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی چمزوف، رئیس شرکت دولتی روس تک (Rostec) روسیه در مصاحبه ای با روزنامه کومرسانت این کشور گفت تحویل اولین بخش از سامانه دفاع موشکی اس-400 به ترکیه در مارس سال 2020 آغاز خواهد شد.

وی در این مصاحبه گفت: «ما بر اساس برنامه، اولین تحویل را در ماه مارس سال 2020 شروع خواهیم کرد.» وی گفت وزارتخانه های دارایی ترکیه و روسیه مذاکرات درباره این موضوع را به نتیجه رسانده اند. وی ادامه داد: «تنها موضوع باقی مانده، تایید کردن اسناد نهایی است.»

سرگئی چمزوف افزود: «می توانم بگویم که آنها (ترکیه) 45 درصد ارزش کلی قرارداد را به صورت پیش پرداخت، به روسیه خواهند داد و 55 درصد بقیه نیز در قالب وامی خواهد بود که روسیه به ترکیه می دهد.»

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دوازده سپتامبر گفت آنکارا قراردادی را با مسکو برای خرید سامانه های موشکی زمین به هوای اس-400 امضا و مبلغی را نیز به عنوان پیش پرداخت، پرداخت کرده است.

سامانه ترایامف اس-400 روسیه برای نابود کردن هواپیماها و موشک های کروز و بالستیک از جمله موشک های میان برد طراحی شده است و می تواند علیه اهداف زمینی نیز استفاده شود. این سامانه می تواند اهدافی را در فاصله 400 کیلومتری و در ارتفاع 30 کیلومتری هدف قرار دهد. 

 

انتهای پیام/

 

تحویل اولین سری سامانه موشکی اس 400 به ترکیه در مارس 2020

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار