جهانگیر مطرح کرد؛

بیکاری و حاشیه نشینی ریشه بسیاری از جرایم است

رئیس سازمان زندان‌ها گفت: عمده‌ترین دلیل جرم در شهرستان ایوان بیکاری و نبود شغل است که متولیان امر برای ریشه کن کردن آن باید اقدام جدی کنند.

بیکاری و حاشیه نشینی ریشه بسیاری از جرایم استبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها با حضور در نشست شورای اداری شهرستان ایوان اظهار کرد: آنچه امروز برای رشد و توسعه تمام بخش‌های کشور مورد نیاز است وحدت و همکاری تمام نهاد‌ها و ارگان‌ها در کنار همدلی تمام اقوام کشور است.

وی با اشاره به وضعیت قضایی شهرستان ایوان گفت: عمده‌ترین دلیل جرم در این منطقه بیکاری و نبود شغل است که متولیان امر برای ریشه کن کردن آن باید اقدام جدی کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها با بیان اینکه زندان نباید راه حل اول برای برخورد با جرائم باشد، گفت: با زندانی شدن فرد خانواده وی دچار بحران‌های عدیده می‌شود و این مساله می‌تواند به توسعه چرخه جرم در جامعه منجر شود.

این مقام ارشد قضایی اظهار داشت: امنیت از نیاز‌های اساسی بشر است که در کشور ما با تلاش نهاد‌های مختلف امنیت لازم وجود دارد و همه ما باید قدر آن را بدانیم.

وی عنوان کرد: در سایه امنیت باید برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش کنیم تا تمام کشور دارای توسعه متوازن و پایدار باشد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه تاکید کرد: نباید قضات به سادگی از زندان برای برخورد با جرائم استفاده کنند و به خصوص افراد بدهکار و محکومان مالی تا حد امکان نباید به زندان بیایند.

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست که مقامات قضایی و اجرایی استان حضور داشتند، امام جمعه، فرماندار و دادستان شهرستان ایوان گزارشی از وضعیت بخش‌های مختلف شهرستان ارائه کردند.

شایان ذکر است؛ رئیس سازمان زندان‌ها که با استقبال رسمی مقامات قضایی و اجرایی وارد شهرستان ایوان شد در بدو ورود با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۲ دی ۱۳۹۶
باعرض سلام و خسته نباشید مدت بیست ساله که بیکار و در خانه هستم. ویه مقدار از ارث پدر برام مونده کع یه مقدار فروختم یه پراید خریدم که در جاده کار کنم و یع دختر پنچ ساله دارم که برای جهازش موندم. بخدا قسم خانمم ناراحتی عصاب گرفته.نمیدانم چکار کنم. موندم بخدا بایه خواهر مریض که هیچ کسی را ندارد بجز خدا..
آخرین اخبار