سرپرست آموزش وپرورش استثنایی کرمان؛

تحصیل۴ هزار و ۲۱۵ دانش آموز استثنایی در مدارس کرمان

سرپرست آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: ۴ هزار و ۲۱۵ دانش آموز استثنایی در مدارس استان تحصیل می‌کنند.

تحصیل۴ هزار و ۲۱۵ دانش آموز استثنایی در مدارس کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ مهران باهری، سرپرست آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان افزود: از این تعداد ۳ هزار و ۷۵۰ نفر در مدارس ویژه دانش آموزان استثنایی و ۴۶۵ نفر نیز در مدارس عادی به صورت تلفیقی تحصیل می‌کنند.

وی با بیان این که بیشترین تعداد دانش آموزان استثنایی استان مربوط به گروه کم توان ذهنی می‌باشد بر آموزش مهارت‌های اجتماعی و زندگی به این دانش آموزان تاکید کرد.

باهری خدمت به دانش آموزان استثنایی را توفیق الهی دانست و اظهار کرد: آموزش، بهترین روش برای آماده سازی دانش آموزان استثنایی جهت حضور مستقل در اجتماع است

سرپرست اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان برنامه من می‌توانم به من بیاموز را مهمترین راهبرد خود در آموزش و پرورش استثنایی برشمرد و تصریح کرد: باید در دانش آموزان استثنایی عطش و انگیزه یاد دگیری ایجاد کنیم.

باهری با بیان اینکه شناخت، لازمه هر حرکت هدفمندی است گفت: باید توانمندی‌های دانش آموزان استثنایی را بشناسیم و برای شکوفایی این توانمندی‌ها بر اساس فرصت‌ها و ظرفیت‌ها یمان برنامه ریزی کنیم.

وی با عنوان این که معلمی در مدارس استثنایی اوج ایثار گری و عشق است بیان داشت: معلم محور اصلی آموزش و پرورش استثنایی است و باید نسبت به افزایش انگیزه معلمان این مدارس برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/ح

۴ هزار دانش آموزاستثنایی در مدارس استان درس می خوانند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.