رونمایی از نمونه بومی قایق خورشیدی در دانشگاه آزاد بندرعباس

نمونه بومی قایق خورشیدی بدست پژوهشگران مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،نمونه بومی قایق خورشیدی بدست پژوهشگران مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس رونمایی شد.

محمد حسن محمد پور مدیر عامل شرکت دانش بنیان ایده پردازان جوان پارسی گفت: ویژگی این قایق استفاده از از پنل های خورشیدی ثابت در سایه بان قایق است که انرژی الکتریکی را در باطری های ویژه ذخیره سازی می کند.

وی با اشاره به اینکه این طرح با هدف بومی سازی این نوع از قایق ها اجرا شده است افزود: نمونه اصلی قایق خورشیدی با طراحی جدید و ابعاد 4 در 2 متر و در طراحی آن از الگوی کاتاماران برای تعادل بهتر و سطح تماس کمتر استفاده است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان ایده پردازان جوان پارسی گفت: مجوز طراحی و ساخت این قایق در ابعاد واقعی گرفته شده و به زودی ساخت قایق اصلی آغاز می شود.

محمد پور افزود: از مزایای این قایق استفاده از انرژی خورشیدی ،حفاظت از محیط زیست و قابلیت گردشگری و ماهیگیری است.

وی گفت: از این قایق در ابعاد کوچک می ‌توان در حوزه‌ های آموزشی و نظامی استفاده کرد و ابعاد واقعی آن کاربری های تفریحی و گردشگری دارد.

محمد حسن محمد پور بااشاره به اینکه هزینه نمونه اولیه این قایق در ابعاد واقعی ۱۲۰ میلیون تومان است افزود: با تجاری سازی هزینه ها به یک سوم کاهش می یابد.

وی گفت: هزینه نمونه های خارجی مشابه قایق خورشیدی در ابعاد و‌مشخصات فنی حدود ۲۵۰ میلیون تومان است.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان ایده پردازان جوان پارسی افزود: دانش طراحی و ساخت این قایق بومی و نتیجه تحقیقات و مطالعه گروهی 8 نفر از اعضای هیات علمی و پژوهشگران مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس است.

انتهای پیام/ف

رونمایی  قایق خورشیدی در دانشگاه آزاد بندرعباس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.