آمادگی هزار مدرسه ایمن تهران برای شرایط اضطراری / 75 درصد مدارس تهران ایمن هستند

مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه تجهیز مدارس تهران گفت: 75 درصد مدارس تهران در برابر زلزله ایمن است.

آمادگی هزار مدرسه ایمن تهران برای شرایط اضطراری / 75 درصد مدارس تهران ایمن هستندداریوش ورناصری مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه تجهیز مدارس تهران در گفت و گو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در مورد ایمنی مدارس شهر تهران با اشاره به اینکه حدود 75 درصد مدارس ایمنی لازم را دارند، اظهار کرد:  مدارسی که  دانش‌آموزان در آن مشغول به تحصیل هستند در بروز حوادث طبیعی همچون زلزله مشکل چندانی نخواهند داشت و حتی شاهد بودیم در زلزله اخیر ملارد مدرسه‌ای آسیب ندید.

وی ادامه داد: در مدارسی که مقاوم‌سازی شده‌اند توان مقاومت در برابر زلزله‌های تا حدود 5.5 ریشتر وجود دارد که این مسئله در حوادث اخیر مشهود است و در مواردی برای زلزله‌های شدیدتر و بالای 7.5 ریشتر نگرانی‌هایی داریم اما مطمئن هستیم تخریب صد در صدی را شاهد نخواهیم بود.

25 درصد مدارس تهران در شرایط اضطرار قرار دارند

ورناصری تصریح کرد: 25 درصد مدارسی که  در بافت فرسوده وجود دارند در شرایط اضطرار قرار گرفته که باید برنامه‌ریزی های لازم برای آن‌ها انجام شود.

مدیر کل سازمان نوسازی، توسعه تجهیز مدارس تهران اظهار کرد: آمادگی لازم برای مواجه با بلایای طبیعی از طرف مدارس وجود دارد و از فضاهای ایمن می‌توانیم به عنوان پناهگاه برای مردم در نظر گرفته شوند بر این اساس هزار مدرسه ایمن طبق آیین‌نامه 2 هزار و 800 به سازمان مدیریت بحران اعلام شده است.

وی یادآور شد: بازه‌ای بین 5 سال تا 10 سال نیاز داریم تا مدارس فرسوده را از چرخه آموزشی حذف کنیم و در کوتاه مدت این مسئله میسر نخواهد شد اما برنامه‌ریزی‌های لازم برای کار را انجام دادیم.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار