نماینده مردم قروه و دهگلان:

بیکاری از مشکلات اساسی استان کردستان است

نماينده مردم قروه و دهگلان در مجلس با بیان اینکه بیکاری در کردستان نسبت به سایر استان‌ها بیشتراست، گفت: بیکاری از مشکلات اساسی در استان است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،علی محمد مرادی نماينده مردم قروه و دهگلان بعداز ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان کردستان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با بیان اینکه بیکاری در کردستان نسبت به سایر استان‌ها بیشتراست، گفت: بیکاری از مشکلات اساسی در استان کردستان است چون در زمانی که که بسترهای ایجاد اشتغال در سایر استان‌ها شکل می‌گرفت ما درگیر جنگ بودیم.

مرادی خاطرنشان كرد: در حال حاضر۱۲۰ هزار نفر تحصیلکرده بیکار در استان کردستان داریم که آمار قابل‌توجهی از این تعداد به دو شهرستان قروه و دهگلان اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه صنعت و تولید در استان کردستان ناچیز و واحدهای صنعتی ما در آستانه تعطیلی هستند، اذعان کرد: کارخانه لاستیک بارز هم اکنون کمتر از ۷۰۰ نفر نیرو دارد در حالی که ظرفیت اشتغال آن را ۹۰۰ نفر اعلام کرده اند.

مرادی اظهار داشت: بانک‌ها با بند و تبصره‌های پیچیده و گرفتن سود بالای ۲۰ درصد، حمایتی از تولید نمی‌کنند که امیدواریم به مشکلات استان به صورت ویژه توجه شود.

نماينده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: لازم است در کردستان پیرو صحبت های رئیس جمهور، جوانان تحصیل‌کرده اهل سنت استخدام شوند.

انتهای پیام/ع د م

کارخانه بارز ظرفيت اشتغال ۹٠٠ نفر را دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.