امداد رسانی به هزار و 9 حادثه در خراسان شمالی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت : از ابتدای امسال، به هزار و 9 حادثه در خراسان شمالی امدادرسانی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛ شکوری نسب مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با بیان اینکه از ابتدای امسال، به هزار و 9 حادثه در خراسان شمالی امدادرسانی کردیم، گفت: 70 درصد این حوادث جاده ای ؛ 5 مورد آن زلزله، 8 مورد از آن سیل و آب گرفتگی و مابقی از سایر حوادث بوده است.

وی با بیان اینکه در مجموع، این حوادث بیش از هزار و 54 نفر مصدوم داشته است که 742 نفر از آنان، ناشی از حوادث جاده ای بوده اند،افزود: در سال جاری بیش از 4 هزار و 760 نیروی عملیاتی به کار گرفته شده که در میان عملیات ها، 72 مورد عملیات رهاسازی داشته ایم.

شکوری نسب گفت: زمینی به مساحت 12 هکتار در اختیار هلال احمر قرار گرفته است که بیش از 80 درصد این زمین تا کنون دیوارکشی شده که در آینده به عنوان منطقه امن یا اسکان اضطراری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

شکوری نسب افزود: هلال احمر دوره های آموزشی امدادرسانی را برای آحاد مردم برگزار می کند؛ همچنین با شروع فعالیت طرحی تحت عنوان "خادم" که به معنای خانواده ی آماده در مخاطرات است، با در اختیار گذاشتن یک سری امکانات، و تعیین سطح اطلاعات خانواده مورد نظر، یک سری اطلاعات را به خانواده منتقل می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: طرح خادم از بجنورد و اسفراین شروع شده و این طرح در کل شهرستان های استان برگزار می شود.

انتهای پیام/آ

زمینی به مساحت 12 هکتار در اختیار هلال احمر قرار گرفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.