رقابت 7 کشور برای کسب سهمیه بازی های پاراآسیایی جاکارتا

سرمربی زنجانی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان، کره و افغانستان را رقبای اصلی ایران در مسابقات انتخابی بازیهای آسیایی جاکارتا دانست .

رقابت 7 کشور برای کسب سهمیه بازی های پاراآسیایی جاکارتابه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ آذر همایون پور، سرمربی زنجانی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان در حاشیه برگزاری تمرینات تیم ملی گفت: اولین مرحله از تمرینات ملی پوشان کشورمان برای مسابقات انتخابی جاکارتا در محل کمپ تیم‌های ملی و با حضور ۱۵ ملی پوش آغاز شده و به غیر از این مرحله، دو اردوی دیگر هم پیش رو داریم که سومین اردو متصل به اعزام خواهد بود.

سرمربی تیم ملی افزود: حضور تیم ملی بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا و اقیانوسیه باعث شده تا ملی پوشان آماده‌تر باشند و هر چه شرایط شرکت در رویدا‌های بیشتری فراهم شود مسلما تیم هم به همان اندازه آماده‌تر خواهد بود.

وی افزود: به دلیل اینکه فرصت زیادی نداریم در پایان این اردو ریزش در نفرات صورت می‌گیرد و اردوی بعدی با ۱۲ ملی پوش برگزار خواهد شد که البته در نهایت ممکن است تیم با ۱۰ نفر اعزام شود و باید دید شرایط به چه صورت رقم می‌خورد.

همایون پور گفت: در مسابقات انتخابی جاکارتا علاوه بر ایران تیم‌هایی نظیر کره، تایلند، هند، افغانستان، نپال و اروگوئه اعلام آمادگی کرده اند و از این میان ۴ تیم مجوز حضور در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا را کسب خواهند کرد.

سرمربی زنجانی تیم ملی بانوان تصریح کرد: در دور پیشین مسابقات پاراآسیایی اینچئون توانستیم تیم کره را شکست دهیم و تیم‌های دیگر برای ما جدید هستند و البته باید گفت: رقبای اصلی ما کره و افغانستان هستند و امیدواریم با نتایج خوب ضمن کسب سهمیه، صدر نشین این مسابقات هم بشویم و جایگاه خودمان را در آسیا پیدا کنیم.

وی در پایان پیرامون ترکیب سنی تیم ملی اظهار داشت: در عین حال که از نیروی جوانی بهره‌مند هستیم، بازیکنان باتجربه هم داریم و این دو در کنار هم به ما کمک می‌کنند که در این مسابقات مهم عملکرد بهتری داشته باشیم. میانگین فعلی تیم ۲۴ سال است که به نسبت دوره‌ی قبل بازی‌های پاراآسیایی کمتر شده و این مساله نشان دهنده جوان گرایی و ترغیب بازیکنان جدید برای فعالیت در این رشته است.

گفتنی است:اولین مرحله از تمرینات تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان کشورمان برای حضور در رقابت‌های انتخابی جاکارتا، با حضور ۱۵ ملی پوش در حال برگزاری است و آذر همایون پور، سرمربی تیم ملی و سولماز دهقان، مربی تیم ملی، بر این تمرینات نظارت دارند.
 
انتهای پیام/ن
 

برگزاری اولین مرحله از تمرینات تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان کشورمان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.