مدیرمنابع طبیعی جنوب استان؛

۸۰۰هکتار از بیابان‌های رودبار جنوب مالچ پاشی می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از آغاز عملیات مالچ پاشی و نهال کاری در سطح ۸۰۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی در شهرستان‌های رودبار و قلعه گنج خبرداد.

۸۰۰هکتار از بیابان‌های رودبار جنوب مالچ پاشی می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،؛ محمد حسن کردستانی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان با اشاره به اینکه عرصه‌های مستعد بیابانی این شهرستان‌ها با اعتبار بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال از محل قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور زیر پوشش عملیات مالچ پاشی قرار می‌گیرد گفت: این عملیات در سال جاری به میزان ۲ هزار هکتار پیش بینی شده که در مرحله نخست ۸۰۰ هکتار از آن اجرایی می‌شود.

وی افزود: بیش از ۱۹۱ هزار هکتار از یک میلیون و ۲۶۳ هزار و ۷۳۵ هکتار عرصه بیابانی منطقه جنوب کرمان را کانون‌های بحرانی فرسایش بادی تشکیل می‌دهند که قسمت بیشتر این مناطق در حوزه تالاب جازموریان به عنوان تولید کننده ۲۵ درصد از گرد و غبار داخل کشور قرار دارد.

کردستانی تصریح کرد: تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای مانند عملیات‌های بیولوژیک، بیومکانیک، ترسیب کربن و توانمندسازی جوامع محلی به منظور تثبیت پهنه‌های ماسه ای، شن‌های روان و کنترل فرسایش بادی در این راستا انجام شده است.

انتهای پیام/ح

بیایان های رودبارجنوب مالچ پاشی می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار