شهردار کرمان انتقاد کرد؛

گسترش افقی بزرگ ترین آفت پیشرفت کرمان

شهردار کرمان گسترش افقی را بزرگ‌ترین آفت شهر کرمان دانست و گفت: متأسفانه این مشکل که طی سال‌ها ایجاد شده، به‌راحتی قابل اصلاح نیست.

گسترش افقی بزرگ ترین آفت پیشرفت کرمانبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمهران عالم‌زاده  در حاشیه‌ی بازدید از محدوده‌ی شهرداری منطقه چهار،  گفت : بضاعت کمِ مالی ساکنان این منطقه نیز درآمدزایی منطقه چهار را کم کرده است.


شهردار کرمان درباره‌ فرصت‌های منطقه چهار هم گفت: ازجمله فرصت‌ها این است که، چون اهالی این منطقه به‌دنبال تراکم و ساخت‌وساز بلندمرتبه نیستند، این منطقه می‌تواند نقطه‌ی خوبی برای زندگی باشد؛ چراکه مشکلات اشرافیت ساختمان‌های دیگر وجود ندارد.

عالم‌زاده افزود: مجموعه‌ی فضای سبز منطقه چهار هم یک فرصت دیگر محسوب می‌شود؛ ضمن این‌که آب‌وهوای این منطقه نسبت به سایر مناطق شهر بهتر است و وجود کوه‌های صاحب‌الزمان (عجل‌الله‌فرجه) نیز چشم‌انداز و منظر شهری این منطقه را زیبا کرده است.

وی بر برنامه‌ریزی برای استفاده از فرصت‌های منطقه چهار تأکید کرد و گفت: شهرداری منطقه چهار می‌تواند با تعریف پروژه‌های خاص در این منطقه و ارزش افزوده‌ی پروژه‌ها، درآمدزایی خوبی داشته باشد.

شهردار کرمان وجود محور هفت‌باغ را از دیگر فرصت‌های شهرداری منطقه چهار دانست و گفت: اگر این محور رونق بگیرد، می‌تواند برای شهرداری درآمدزایی داشته باشد که باید روی تمام این موارد کار شود.

عالم‌زاده درباره‌ی مشکلاتی که اهالی این منطقه در زمینه‌ی پیاده‌روسازی، آسفالت و سایر مسایل شهری دارند، گفت: یقیناً علاقه‌مندیم در این منطقه خدمتی انجام شود، اما متأسفانه به‌دلیل پایین بودن درآمدِ منطقه، خدمات با تأخیر انجام می‌شود.

وی افزود: بعید می‌دانم فردی وضعیت این منطقه را ببیند و قصد نداشته باشد وضعیت را در این منطقه بهبود ببخشد.

شهردار کرمان با اشاره به طراحی برای به‌سازی ورودی‌های شهر از طریق مشاور، فراخوان و یا مسابقه، به کار‌هایی که توسط شهرداری منطقه چهار برای به‌سازی ورودی جاده ماهان انجام شده، اشاره کرد و گفت: اتفاقاتی که در ذهن ماست، با کاری که انجام شده، بسیار متفاوت است.

عالم‌زاده افزود: کاری که الان در جاده‌ی ماهان انجام گرفته، یک کار حداقلی است که شهرداری منطقه چهار با بضاعت خودش انجام داده است.

وی درخصوص تفاوت بین حقوق کارکنان مناطق مختلف هم گفت: نوع نگاه درست نیست؛ قرار نیست بین حقوق کارکنان مناطق تفاوتی وجود داشته باشد و وحدت رویه بین مناطق باید در همه‌ی زمینه‌ها به‌وجود آید.

شهردار کرمان افزود: ممکن است کارمند منطقه‌ای کار بیش‌تری انجام دهد؛ بنابراین، باید در پرداخت اضافه‌کار بیش‌تر به او توجه شود، اما در شرایط یکسان تفاوت حقوق درست نیست و این روند باید اصلاح شود.

وی با بیان این‌که به‌دلیل اختلاف بین مناطق در حوزه‌های متفاوت، حس بی‌عدالتی وجود دارد، گفت: البته عدالت واقعی هم این نیست که تمام مناطق مثل هم باشد، اما باید یک عدالت نسبی برقرار شود.

عالم‌زاده بر وحدت رویه در مناطق چهارگانه تأکید کرد و گفت: وحدت رویه در مناطق چهارگانه در موضوعات کاری و در خدمت‌رسانی باید وجود داشته باشد که به همین منظور فردی را به‌عنوان مسئول هماهنگی بین مناطق معرفی خواهیم کرد تا علاوه بر ایجاد هماهنگی بین مناطق، رابط معاونت‌های شهرداری و مناطق نیز باشد.

وی پارک طبیعت را از نظر طراحی و اجرا مناسب دانست و افزود: این‌که پارک طبیعت با طراحی و اجرای مطلوب با بضاعت منطقه ساخته شده، جای تقدیر دارد.

شهردار کرمان درباره‌ی توسعه‌ی پارک طبیعت نیز بیان کرد: توسعه‌ی پارک طبیعت خوب است، اما اولویت این است که پارک‌ها برای برخورداری بیش‌تر مردم در نقاطی که بوستان وجود ندارد، ساخته شود.

عالم‌زاده بر طراحی منسجم برای پردیسان قائم نیز تأکید کرد و گفت: اجرای تصمیمات موردی برای پردیسان قائم، مطلوب نیست؛ بنابراین، باید برای این مجموعه یک طراحی کامل و منسجم در نظر گرفته شود و این مجموعه به‌تدریج براساس طراحی به‌سازی شود.

وی با اشاره به مشکلات مالی منطقه چهار، با بیان این‌که سعی می‌کنیم به این منطقه بیش‌تر کمک کنیم، تأکید کرد: البته شهردار و کارکنان منطقه نیز باید برای تلاش بیش‌تری بکنند.

انتهای پیام/ح

انتقاد ازگسترش بی رویه شهر کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار