کارشناس هواشناسی ؛

وزش باد شدید در منطقه سیستان فروکش کرد

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید و توفان که از اواسط هفته سبب کاهش دید و افزایش غلظت ذرات معلق هوا در شمال استان شده بود، امروزفروکش کرد.

رضا آزادمنش کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: حداکثر سرعت وزش باد در منطقه سیستان در این مدت به ۹۴ کیلومتر برساعت و میزان ذرات معلق در هوای منطقه به ۹۶۹ میکروگرم برمتر مکعب یعنی حدود هفت برابر حد مجاز رسید.

آزادمنش  گفت: امشب در نواحی مرکزی، جنوب شرق و شمال سیستان و بلوچستان سرمای هوا و یخبندان شبانه تداوم خواهد داشت، اما مجددا از فردا بتدریج از شدت سرما کاسته خواهد شد.

وی بیان کرد: از اواخر وقت امروز تا یکشنبه شاهد رشد ابر در استان خواهیم بود، اما بارشی انتظار نداریم.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز در سواحل وزش باد در برخی نقاط گردوخاک و کاهش دما خواهیم داشت و تا فردا به سبب وزش باد دریا مواج خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: زاهدان در شبانه روز گذشته با حداقل منفی پنج درجه سانتیگراد و کنارک با حداکثر ۳۷ درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین نقاط استان بودند.

سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومتر مربع (معادل ۵/۱۱ درصد مساحت کشور) و ۱۹ شهرستان و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که امکان دارد همزمان چندین پدیده از جمله توفان، بارندگی، سیل، خشکسالی و مواج شدن دریا را تجربه کند.

انتهای پیام/ع

تداوم یخبندان شبانه  دراستان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار