افزایش بهای نفت و طلا در آخرین معاملات سال ۲۰۱۷

بهای نفت و طلا در آخرین ساعات کاری سال ۲۰۱۷ با افزایش همراه بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، بهای نفت شاخص آمریکا در آخرین روز از سال 2017، بالای 60 دلار در هر بشکه معامله شد. این بالاترین رقم از اواسط سال 2015 محسوب می شود. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) هم سال 2017 را با 17 درصد افزایش به پایان رساند. علت این افزایش تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک و افزایش تقاضای نفت در چین بود.

این افزایش بهای نفت نشان می دهد که اشباع نفتی که از سال 2014 بر بازار سایه افکنده بود، اکنون رو به بهبود است. بر این اساس، بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) سال 2017 را با 60 دلار و 42 سنت در هر بشکه به پایان رساند. بهای نفت خام برنت هم در آخرین معاملات سال 2017، با 45 سنت افزایش، 66 دلار و 62 سنت در هر بشکه معامله شد.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت به دنبال گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا درباره کاهش سطح تولید نفت این کشور افزایش یافت. بر اساس این گزارش، سطح تولید نفت آمریکا در هفته گذشته به 9.75 میلیون بشکه نفت رسید که در مقایسه با هفته پیش از آن با کاهش همراه بود. سطح تولید نفت آمریکا از اواسط سال 2016 با حدود 16 درصد افزایش همراه بوده است.

افزایش فعالیت های حفاری آمریکا تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را برای مقابله با اشباع بازار بی نتیجه کرده است. اعضای اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال 2018 میلادی تمدید کنند.

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا، بهای طلا به بالاترین سطح در سه ماه اخیر رسید. بهای هر اونس طلا با 0.67 درصد افزایش به 1303.37 دلار رسید. طلا سال 2017 را با 13 درصد افزایش به پایان رساند. این بیشترین افزایش سالانه بهای طلا در 7 سال گذشته محسوب می شود.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار