حمل سلاح توسط وزیر غیرنظامی آمریکا در افغانستان + عکس

برخی از رسانه‌های غربی و حتی نظامیان آمریکایی حمل سلاح توسط «ریچارد اسپنسر» وزیر غیرنظامی نیروی دریایی آمریکا در افغانستان را با وجود تیم امنیتی حرکتی عجیب و احتمالا غیر قانونی دانسته‌اند.

حمل سلاح توسط وزیر غیرنظامی آمریکا در افغانستان + عکسبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی از رسانه‌های غربی و حتی نظامیان آمریکایی حمل سلاح توسط «ریچارد اسپنسر» وزیر غیرنظامی نیروی دریایی آمریکا در افغانستان را با وجود تیم امنیتی حرکتی عجیب و احتمالا غیر قانونی دانسته‌اند.

«ریچارد اسپنسر» وزیر نیروی دریایی آمریکا در دیدار اخیرش از یک پایگاه نظامی در افغانستان تپانچه‌ای را به همراه داشت که سوالاتی را در این باره به وجود آورد که چرا و در چه زمانی مقامات غیرنظامی می‌توانند در حضور تیم‌های محافظتی خود نیز مسلح باشند.

«پاتریک مک‌نالی» سخنگوی نیروی دریایی آمریکا به «سن‌دیگو یونیون تریبون»گفت فرماندهان تفنگداران دریایی این اسلحه را هنگام دیدار وزیر از پایگاه نظامی «شورآب» در هلمند به او داده‌اند.

وی افزود: به این مقام غیرنظامی دولت آمریکا پیشنهاد شد تا در طی این سفر سلاح به همراه داشته باشد و وی نیز این پیشنهاد را پذیرفت.

براساس قوانین آمریکا وزیر نیروی دریایی این کشور باید غیرنظامی باشد و دستکم پنج سال از فعالیت نظامی‌اش گذشته باشد.

پس از انتشار تصاویر اسپنسر به همراه سلاح در فضای مجازی بسیاری از کهنه‌سربازان آمریکایی به دلیل حملات احتمالی عوامل نفوذی در پایگاهای نیروهای خارجی در افغانستان از این اقدام وی حمایت کردند.

 حمل سلاح توسط وزیر غیرنظامی آمریکا در افغانستان + عکس

از سوی دیگر، «فیلیپ کارتر» نظامی آمریکایی که سابقه حضور در جنگ عراق را داشته است از حمل اسلحه توسط وزیر غیرنظامی دولت آمریکا در افغانستان انتقاد کرده است.

تسنیم نوشت: «اسپنسر» سال 1981 خلبان نیروی دریایی آمریکا بوده است و در سوم آگوست سال جاری میلادی به عنوان هفتاد و ششمین وزیر نیروی دریایی آمریکا منصوب شد.

این در حالی است که به گزارش «مدرن وار انیستیتو» از آغاز حمله آمریکا به افغانستان تا اوایل سال جاری میلادی حملات نفوذی دستکم منجر به کشته شدن 157 نظامی ناتو و 557 عضو از نیروهای امنیتی افغان شده است.

از سوی نیز برخی دیگر از کهنه‌سربازان حمل سلاح توسط وزیر غیرنظامی نیروی دریایی آمریکا را عجیب دانستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار