تومور عجیب در دهان دختر فیلیپینی+تصاویر

یک دختربچه دو ساله فیلیپینی به دلیل نوعی تومور عجیب که در زبانش ایجاد شده و روز به زوز بزرگتر می شود، به دلیل عدم استطاعت مالی خانواده اش در انجام عمل جراحی، در آستانع خفگی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ژیریل کروز، دو ساله اهل مانیلا در فیلیپین، از نوعی تومور عجیب و نادر ناشی از اختلال در عملکرد رگهای لنفاوی زبان، به نام لنفانژیوما، رنج می برد.

به دلیل رشد بی رویه زبان و تورم بیش از حد آن در صورتیکه عمل جراحی برای متوقف کردن رشد زبان و بستن رگهای لنفاوی صورت نگیرد، او به زودی خواهد مرد زیرا زبانش مانع از تنفس او شده و باعث خفگی او می شود.

مری، مادر ۲۲ ساله این کودک بیان کرده که دخترش از بدو تولد با زبان و دهانی متورم به دنیا آمده و آنها او را به دلیل عدم استطاعت مالی نزد پزشکان محلی برده اند و آنها نیز بیان کرده اند که کودک مشکل خاصی ندارد و جای نگرانی نیست و با بزرگتر شدنش رفع خواهد شد اما با رشد کودک تومور نیز بزرگتر شده و شرایط بیماری وخیم تر شده است. پس از شدت علایم، بیماری او لنفانژیوما تشخیص داده می شود.


بیشتر بخوانید: تومور عجیب در صورت پسر 11 ساله


تومور عجیب در دهان دختر فیلیپینی+عکس

این بیماری نوعی تومور بسیار نادر است که اغلب سبب می شود اعضایی از بدن که دارای غدد لنفاوی و رگهای لنفی هستند به دلیل ایجاد تورم و اختلال در عملکرد این غدد، بسیار بزرگ شوند و بیشترین نمونه های آن اغلب در کودکان کم سن و در نواحی اطراف گردن ظاهر می شود. در مورد ژیریل، کودک از زمان جنینی و در رحم مادر مبتلا به این بیماری بوده ولی پزشکان حتی با انجام سونوگرافی آن را تشخیص نداده اند.

تومور عجیب در دهان دختر فیلیپینی+عکس

تنها راه درمان آن انجام عمل جراحی برای بستن رگهای لنفاوی و توقف تورم زبان است ولی احتمال بازگشت بیماری حتی پس از عمل نیز وجود خواهد داشت.

منبع:سلامت آنلاین

انتهای پیام/

تومور عجیب در زبان دختربچه دو ساله فیلیپینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.