حال ناخوش وضعیت گل و گیاه

وضعیت گل و گیاه مازندران به علت قاچاق مساعد نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین اسلامی مدیر جهاد کشاورزی آمل در اولین جلسه ستاد برگزاری نمایشگاه گل و گیاه درآمل با بیان اینکه آمل رتبه اول تولید گل و گیاهان زینتی در سطح و تولید استان را به خود اختصاص داده است، گفت: سطح زیرکشت گل و گیاهان زینتی این شهرستان ۸.۱۷۴ هکتار، سطح گلخانه با پوشش و فضای بسته ۴.۸۹ هکتار و سطح کشت گل و گیاهان زینتی در فضای باز ۵.۸۵ هکتار است.

وی افزود: قاچاق گل و گیاه در هر سال میلیون‌ ها تومان به تولید کنندگان ضرر وارد می‌کند واین موضوع حل نشود مشکلات گل و گیاه بیشتر می‌ شود.

اسلامی با بیان اینکه میزان تولید گل و گیاهان زینتی این شهرستان ۴.۷۶ میلیون شاخه، اصله، بوته و گلدان است، گفت: سطح زیرکشت گل و گیاهان در گلخانه‌ های هیدروپونیک ۱۸ هزار مترمربع است که در حال ارتقاء به ۲۸ هزار مترمربع در زمینه تولیدگل آنتوریوم و رز است.

مدیر جهادکشاورزی آمل افزود: ۵۶۳ بهره بردار با تعداد ۴۶۴ واحد در امر تولید گل وگیاه در شهرستان مشغول هستند.

الیاس لاریجانی نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران درباره نقش نمایشگاه‌ های گل در افزایش صادرات و بازاریابی گفت: برپایی نمایشگاه‌های گل و گیاه نقش موثری در بازار دارد، اما نه به این شکلی که در حال حاضر وجود دارد، نمایشگاه باید ترویج فرهنگ گل و گیاه را در پی داشته باشد در حالی که شرکت‌های نمایشگاهی گل و گیاه که الان وجود دارد به دست افراد خصوصی است و تنها به دنبال دریافت پول هستند.

وی با بیان اینکه سودآورترین و ارزان‌ترین بخش کشاورزی در ایران مربوط به گل و گیاه است، افزود: گل و گیاه را با نفت، صنایع لاستیک‌سازی و ماشین سازی مقایسه نکنیم بلکه هر چیزی باید در خانواده خود مورد بررسی و مقایسه قرار گیرد.

لاریجانی با بیان اینکه ۹۰ درصد صادرات گل وگیاه شاخه بیرونی است، گفت: درشاخه بریده که به جهت نزدیکی به تهران هر روزه شاهد ورود به تهران هستیم و در سطح کشور مقام اول را داریم.

نایب رئیس اتحادیه گل و گیاه مازندران با انتقاد از ستاد قاچاق کالا و ارز استان که هیچ کاری دربرخورد با فروشندگان گل و گیاه قاچاق انجام نمی‌ دهند، افزود: تولید کنندگان گل وگیاه این روز‌ها در مازندران حال خوبی ندارند و اسیر دلالان در بازار هستیم.

انتهای پیام/ م

بررسی وضعیت گل و گیاه مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار