آزاد خبر داد

اجرای طرح سراسری ساماندهی آرایشگاه‌های زنانه در کشور

مشاور امور زنان و خانواده رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از آغاز اجرای طرح ساماندهی آرایشگاه‌های زنانه در استان‌های سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ویدا آزاد مشاور امور زنان و خانواده رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از آغاز اجرای طرح ساماندهی آرایشگاه‌های زنانه در استان‌های سراسر کشور خبر داد.

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی گفت: طرح ساماندهی آرایشگاه‌های زنانه با توجه به ایام باقی مانده از سال جاری در سه استان البرز، بوشهر و گیلان آغاز شد.

وی افزود: این سازمان بر اساس رسالت ذاتی برای کنترل بازار و مبارزه با تخلفات اقتصادی و به منظور احیای حقوق مصرف کننده و تأمین بهداشت و سلامت به ویژه در صنوف سلامت محور گام‌های اساسی و ماندگار نسبت به سلامت فردی و گروهی جامعه برداشته است و بنا به ضرورت، به انجام طرح ساماندهی و نظارت بر آرایشگاه‌های زنانه که مستقیماً با بهداشت جسمی و روحی بانوان ارتباط دارد؛ اقدام کرده است. طرح مذکور، با دو رویکرد پیشگیری و نظارت و با سه هدف سلامت زنان، تحکیم بنیان خانواده و بهبود فضای کسب و کار مبتنی بر سه شاخص «صنفی»، «بهداشتی» و «فرهنگی» به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ و صیانت از کانون خانواده، مورد بررسی و واکاوی قرار گرفته است.

آزاد اظهار داشت: رسیدگی به تخلفات صنفی در حیطه وظایف سازمان تعزیرات حکومتی است؛ اما به منظور بهبود وضعیت صنف آرایشگاه‌های زنانه اقدامات پیشگیرانه با تعامل و همکاری همه جانبه دستگاه‌های نظارتی از جمله: اتاق اصناف، سازمان تعزیرات حکومتی، دانشگاه‌های علوم پزشکی، نیروی انتظامی و اتحادیه‌های صنف مورد نظر موثر و کارساز خواهد بود و اقدامات فرهنگی بسته به میزان مشارکت سازمان‌ها و ارگان‌های متولی و البته مشارکت حداکثری مردم دارد.

در این طرح سازمان تعزیرات به منظور ارتقای آگاهی مصرف کنندگان و نیز واحد‌های صنفی آرایشگاه‌های زنانه از خدمات مجاز و غیر مجاز، در نظر دارد کارگاره‌های آموزشی برای آرایشگران زن و همچنین پنل‌های آموزشی مرتبط در دانشگاه‌های ۳ استان هدف، برگزار کند.

انتهای پیام/

طرح ساماندهی آرایشگاه های زنانه در کشور اجرا می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار