ژاپن احتمال وقوع جنگی تمام عیار در شبه‌جزیره کره را بررسی می‌کند

با بالاگرفتن تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی، دولت ژاپن در حال بررسی احتمال وقوع جنگی تمام عیار در شبه‌جزیره کره است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری کیودو ژاپن گزارش داد توکیو احتمال وقوع درگیری نظامی میان کره شمالی و کره جنوبی یا حمله نظامی بازدارنده آمریکا علیه پیونگ‌یانگ را منتفی نمی‌داند.

دولت ژاپن در حال بررسی احتمال وقوع جنگ تمام عیار در شبه‌جزیره کره است. این موضوع در چارچوب شورای امنیت ملی ژاپن و با مشارکت و حضور شینزو آبه، نخست وزیر این کشور، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

توکیو قرار است درباره اقداماتی که ارتش این کشور در صورت تشدید تنش‌ها در شبه‌جزیره کره در پیش خواهد گرفت تبادل نظر کند. ژاپن این حق را برای خود قائل می‌داند که در صورت بروز جنگ در منطقه، از ساز و کار امنیت جمعی استفاده و حمایت نظامی آمریکا را دریافت کند.

خبرگزاری کیودو گزارش داد ژاپن در حال بررسی چهار سناریوی احتمالی برای شروع عملیات نظامی خود در شبه جزیره کره است. این موارد عبارتند از: درگیری میان نیرو‌های مسلح کره شمالی و کره جنوبی، حمله بازدارنده آمریکا علیه کره شمالی، تهاجم نیرو‌های نظامی کره جنوبی به کره شمالی و حمله موشکی پیونگ‌یانگ علیه ژاپن.

در سال گذشته، اوضاع در شبه‌جزیره کره شدیدا وخیم شد و کره شمالی بعد از چندین آزمایش موشکی، در اوایل ماه سپتامبر، دست به یک آزمایش هسته‌ای زد. این در حالی است که مقامات آمریکایی با لفاظی‌های خود علیه پیونگ‌یانگ، به این تنش‌ها دامن می‌زنند.

انتهای پیام/

بررسی 4 سناریویی احتمالی درباره  شبه‌جزیره کره در ژاپن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۱ ۱۲ دی ۱۳۹۶
مثل اینکه این ژاپن خیلی زود طعم یکی و دوتا بمب اتم آمریکا را فراموش کرده. یک کره ی جنوبی و ژاپن از همراهی آمریکا دست بردارند .
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار