میزان بارندگی ها؛

کاهش ۷۲ درصدی بارندگی در لرستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: از ابتدای مهرماه امسال تاکنون ۶۳ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ رضا میرزایی امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هشت درصد آب کل کشور مربوط به روان آب‌های  لرستان است گفت: حجم آب خروجی لرستان ۱۲.۵ میلیارد مترمکعب بوده این در حال است که کل حجم رواناب‌های استان نیز هفت میلیارد و ۹۷۴ میلیون مترمکعب است.

وی با اشاره به اینکه مقدار آب برداشتی در لرستان دو میلیارد و ۵۹۳ میلیون مترمکعب است افزود: ۹۲ درصد مقدار آب برداشتی در لرستان سالانه صرف مصارف کشاورزی، سه درصد برای صنعت و پنج درصد نیز برای شرب استفاده می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با اشاره به مقدار بارندگی‌های لرستان از ابتدای مهرماه سال جاری تاکنون عنوان کرد: در این مدت ۶۳ میلی‌متر بارندگی داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: مقدار بارندگی در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱۵ میلی‌متر بوده است که نسبت به بلندمدت ۶۶ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/د

بارندگی در استان لرستان ۷۲ درصد کاهش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.