نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: تشدید تحریم بعد از اغتشاش، جنگ سخت، جنگ نرم و شبیخون فرهنگی یا همان تغییر سبک و منش زندگی به عنوان رویکرد پنجم استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه دراستان در نشست صمیمی با مدیران و فعالان رسانه‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: استکبار تلاش دارد با تشدید تحریم در بدنه جامعه نارضایتی به وجود آورد و فتنه ۸۸ به مساله جنگ نرم به معنای واقعی کلمه کمک کرد.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: با وجود اینکه شالوده فتنه ۸۸ ریشه کن شد، اما در بدنه جامعه هنوز آثار آن را می‌بینیم به طوری که ابراهیم یزدی (دبیرکل نهضت آزادی سابق) در کنگره آمریکا اعلام کرد راه براندازی ایران جنبش سبز است همان جنبشی که امروز آثار آن در کوچه و بازار قابل مشاهده است.

سلیمانی تصریح کرد: اوایل آغاز بکار دولت نهم رهبر معظم انقلاب در ملاقاتی که با ایشان داشتیم بر بالا نبردن توقعات مردم در تریبون‌های نمازجمعه تاکید کردند، زیرا نظرشان این بود که نتیجه این اقدام افزایش نارضایتی‌ها در جامعه خواهد بود.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: رئیس دولت نهم نیز عصر همان روز در نشست با امامان جمعه شروع کرد به مانور دادن از قدرت و افزایش مطالبات، در شرایطی که اقشار مختلف جامعه از وضعیت قیمت نفت، خزانه و خیلی از مسائل دیگر خبر نداشتند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: دولت وقتی سبب افزایش توقعات مردم شد باید بتواند این توقعات را پاسخگو باشد در صورتی که در مملکت قاعده بازی را نه بازنده و نه برنده در انتخابات ۸۸ نفهمیدند به طوری که برنده با حضور در فلان خیابان عربده برندگی سرداد و بازنده نیز در جای دیگر فریاد خشم از بازندگی کشید.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: رهبر معظم انقلاب در همان زمان آقای بازنده در انتخابات را فراخوانده و خطاب به وی اظهارداشتند که جنس شما از جنس اغتشاش نیست، مواظب باشید از شما برای اغتشاش استفاده نکنند.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: تبعات نادانی بازنده و برنده بازی انتخابات را باید امروز تحمل کنیم چرا که محل سردادن شعار اقتصادی در دانشگاه نیست و پشت تجمعات اخیر در دانشگاه تهران جریانات سیاسی پنهان است و احزاب و تشکل‌های سیاسی می‌خواهند از این موقعیت سوء استفاده کنند.

آیت الله سلیمانی افزود: شهردار تهران گزارش داد در جریان فتنه سال ۸۸، پنج هزار میلیارد ریال (۵۰۰ میلیارد تومان) به سرمایه عمومی کشور خسارت وارد شد.

وی افزود: سوء مدیریت سبب می‌شود وقتی یک شوخی در رابطه با لهجه قومی صورت می‌گیرد در پنج استان به خاطر احساس تحقیر نسبت به زبانشان، اغتشاش به وجود آید.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت جنوب شرق کشور در پاسخ به مطالب مطرح شده از سوی یکی از خبرنگاران مبنی بر مقایسه اقداماتی که در استان خوزستان و سیستان صورت گرفته است، تصریح کرد: خسارات وارده به پنج استان مهم اقتصادی کشور به ویژه خوزستان در هشت سال جنگ نابرابر تحمیلی را نباید فراموش کنیم بطوریکه به گفته معاون کمیسیون اقتصادی مجلس اسبق، بازسازی این پنج استان ۷۰ سال زمان نیاز دارد به همین سبب مقایسه اقدامات انجام شده در آن استان‌ها با استانی دیگر، شایسته و مناسب نیست.

سلیمانی گفت: در برخی از زمینه‌ها جمهوری اسلامی امروز اگر سرآمد نباشد، اما در رتبه‌های دوم و سوم جهان قرار دارد و به نظر می‌رسد مدیران متولی کار اقتصادی در کشور باید یک تحول فکری بنیادی در خودشان به وجود آورند.

امام جمعه زاهدان افزود: نقص ما نبود اتاق فکر است و باید از مغز‌های اقتصادی کشور استفاده شود و نتیجه استفاده نکردن از مغز‌های اقتصادی این است که در این عرصه روز به روز شاهد مشکلات هستیم و تا کنون در این زمینه از دولت معجزه‌ای ندیده ایم.

آیت الله سلیمانی اظهار داشت: دولتی که خودش هشت سال در راس حکومت و قدرت بود امروز می‌شود اپوزیسیون نظام و حکومت، این نشان از آن دارد این آقا اصلا خودش را سهیم در مملکت نمی‌داند که تعزیه خوانی علیه نظام و حکومت راه انداخته است.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: وجود رهبری معزز انقلاب و مردم شریف، نجیب و با بصیرت به عنوان نکات مثبت ایران اسلامی بحساب می‌آید.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان گفت: به برکت انقلاب اسلامی شکوفایی اندیشه در جامعه شکل گرفته و به سرمایه‌ای برای تحول در داخل کشور و کل جهان اسلام تبدیل شده و امروز شاهد شکستن ابهت پوشالی قدرت‌های استکباری جهان هستیم.

امام جمعه زاهدان افزود: اسلام ایرانی به برکت اندیشه‌های امام راحل تمام رخ در جهان قد علم کرده و در مقابل طاغوتیان ایستادگی می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نیاز استان به اتاق فکر، پیشنهاد شکل گیری این اتاق حتما باید انجام شود.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.