پیام آخر سال پاپ: سال ۲۰۱۷ با جنگ، دروغ و بی‌عدالتی آسیب دید

رهبر کاتولیک‌های جهان در یک سخنرانی در آستانه سال جدید میلادی اعلام کرد که بشریت با جنگ و دروغ سال ۲۰۱۷ را به هدر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «پاپ فرانسیس»، رهبر کاتولیک های جهان در پیام آخر سال خود اعلام کرد که سال 2017 با جنگ، دروغ و بی عدالتی ها آسیب دید.

پاپ فرانسیس در رویدادی در آخرین روز از سال 2017 میلادی در کلیسای «سن پیترو» در واتیکان در آستانه روز جهانی صلح اعلام کرد: «بشریت به شکلهای گوناگون و با انجام کارهایی مثل کشت و کشتار، دروغ و ناعدالتی سال 2017 را به هدر داد و به آن آسیب رساند. در حالی که جنگ یکی از آشکارترین نشانه های تجاوز بی تکلف و ناپسند است، بسیاری از تجاوزات دیگر باعث «تخریب انسانی، اجتماعی و محیطی» شده است. ما باید مسئولیت همه کارهایی که انجام می دهیم را بر عهده بگیریم.»

او در پایان سخنرانی از میدان کلیسای سن پیترو با مردم دست تکان داد و اندکی برای گرفتن عکس یادگاری ایستاد. هرچند رهبر کاتولیک های جهان اشاره ای به رویدادهای ناگوار سال 2017 نکرد؛ از سفرها و سخنرانی های پیشین وی می توان فهمید منظور وی چه اتفاقاتی بوده است.

رهبر کاتولیک های جهان در ماه آوریل، کشته شدن شماری را در یک حادثه شیمیایی در سوریه محکوم کرد. وی ماه گذشته میلادی هم به میانمار سفر کرد تا شاید بتواند با مقامات این کشور برای حل بحران روهینگیا چاره ای بیاندیشد؛ جایی که بیش از 600 هزار مسلمان روهینگیایی مجبور به ترک خانه های خود و سفر به کشور همسایه یعنی بنگلادش شده اند.

پاپ فرانسیس همچنین در ماه سپتامبر در سفری که به کلمبیا داشت خواهان برقراری صلح شد. او در ماه مه سال جاری میلادی هم سعی داشت نظر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را درباره مسئله تغییرات آب و هوایی تغییر دهد.همچنین به دنبال تشدید تنشها میان آمریکا و کره شمالی، پاپ فرانسیس نگرانی خود را درباره سلاح های هسته ای هم ابراز کرده بود.

رهبر کاتولیک های جهان هر ساله در آستانه یکم ژانویه که روز جهانی صلح است، سخنرانی می کند.


انتهای پیام/

پیام پاپ به مناسبت پایان سال 2017

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار