بهره مندی دانش آموزان مناطق محروم از آموزش های از راه دور

معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان از بهره مندی دانش آموزان پیش دانشگاهی مناطق محروم استان از آموزش های الکترونیکی آمادگی برای کنکور خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمشید کمایی، معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان در کارگروه بررسی طرح تقویت آموزشی دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی در خوزستان که با حضور مدیرکل آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش در اداره کل آموزش و پرورش خوزستان برگزار شد، بیان کرد: این طرح از مصوبات سفر وزیر آموزش و پرورش به خوزستان است و براساس آن، بخشی از دانش آموزان پیش دانشگاهی مناطق کم تر توسعه یافته در استان برای تقویت بنیه علمی برای شرکت در کنکور سراسری تحت آموزش های الکترونیکی از راه دور قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه استان خوزستان دارای 40 منطقه آموزشی است، اذعان داشت: در این استان 17 منطقه محروم و 12 منطقه مرزی وجود دارد و از این منظر با چالش های زیادی رو برو هستیم، همچنین خوزستان در جمعیت دانش آموزی رتبه سوم کشور را نیز به خود اختصاص داده است.

کمایی نامساعد بودن شرایط آب و هوایی و وجود پدیده ریزگردها را عاملی در راستای افزایش مشکلات این استان دانست و تصریح کرد: طی سال گذشته بخش زیادی از ساعات کلاس ها به دلیل این شرایط نامطلوب به تعطیلی کشانده شد و برای جبران ساعات آموزشی در مدارس، با همکاری صدا و سیما 70 جلسه درسی برگزار شد و این تجربه جدید در آموزش و پرورش خوزستان با موفقیت هایی همراه بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان بهره گیری از آموزش های از راه دور را نیز تجربه تازه ای در استان عنوان کرد و اظهار داشت: استفاده از فن آوری های نوین همانند آموزش های از راه دور و الکترونیکی سبب افزایش کیفیت آموزش می شود و باعث ایجاد فرصت های برابر آموزشی، برقراری عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت در آموزش می شود.

وی با بیان اینکه طرح آموزش الکترونیکی دانش آموزان از طرح های موفقی است که برای دانش آموزان زلزله زده کرمانشاه اجرا شده است، افزود: این طرح برای دانش آموزان پیش دانشگاهی در 8 منطقه محروم آموزشی در خوزستان از امروز آغاز می شود و امیدواریم اجرای آن سبب ارتقای سطح علمی و افزایش پذیرش دانش آموزان این استان در کنکور سراسری شود.

انتهای پیام/گ

دانش آموزان مناطق محروم از آموزش هاز از راه دور بهره مند می شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.