تشکیل بیش از هزار و 200 پرونده ساخت خانه در مناطق زلزله‌زده

جانشین ستاد بحران استان کرمان از تشکیل بیش از هزار و 200 پرونده ساخت خانه در مناطق زلزله زده راور و کوهبنان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سید مصطفی آیت‌الهی‌موسوی ، جانشین ستاد بحران استان کرمان در خصوص آخرین اقدامات برای زلزله‌زدگان مناطق کوهبنان گفت: اسکان اضطراری به اتمام رسیده است و در این منطقه 4 هزار و 727 تخته چادر، 750 شعله والر، 200 تخته پتو و 20 موکت توزیع شده است.

وی از آغاز بازسازی‌ها در منطقه کوهبنان خبر داد و گفت: تا کنون برای 200 واحد شهری و 150 واحد روستایی پرونده برای دریافت تسهیلات بانکی در جهت بازسازی تشکیل شده است، همچنین 75 پروانه در مناطق شهری و 5 پروانه در مناطق روستایی تا کنون صادر شده است و آواربرداری 29 واحد شهری و 30 واحد روستایی به اتمام رسیده است.

جانشین ستاد بحران استان کرمان تصریح کرد: 2 واحد روستایی در کوهبنان که آوار برداری آنها به اتمام رسیده پی‌کنی شده که یک واحد آن شفته‌ریزی و بتن ریزی شده است.

معاون امور عمرانی و فنی استانداری کرمان با بیان اینکه در کوهبنان هیچ کانکسی توزیع نشده است و فقط خیرین چند کانکس به مردم این منطقه اهدا کرده‌اند، اظهارکرد: اکنون دولت در مرحله ساخت کانکس می‌باشد و زمانی که کانکس‌ها ساخته شوند به واحدهای تخریبی کانکس داده می‌شود.

وی به اقدامات صورت گرفته در شهرستان راور اشاره کرد و افزود: تا کنون در راور 420 پرونده شهری و 437 پرونده روستایی برای دریافت تسهیلات در راستای بازسازی تشکیل شده است، همچنین 40 پروانه شهری و 3 پروانه روستایی صادر شده است و آواربرداری 10 واحد شهری و 120 واحد روستایی انجام شده است، پی‌کنی و شفته‌ریزی 3 واحد شهری و 6 واحد روستایی انجام که 4 واحد آن شفته‌ریزی شده است.

جانشین ستاد بحران استان با تاکید برآنکه ساخت به عهده مردم است، اظهار کرد: هرآنچه مردم سریعتر اقدام به بازسازی کنند، کار بازسازی مناطق در مدت زمان کمتری به‌پایان خواهد رسید.

وی با بیان اینکه کانکس‌سازان استان کرمان توانایی ساخت کانکس‌های مورد نیاز استان را دارند، بیان داشت: ستاد بحران استان با کانکس‌سازان کرمانی و اطراف کرمان مذاکراتی داشته است.

آیت‌الهی‌موسوی افزود: ساختمان‌هایی که تخریب کامل باید بشوند در فضای مناسبی کانکسی جایگزین این واحدهای تخریبی نصب می‌شود و همزمان ساخت یک واحد مقاوم آغاز شود.

انتهای پیام /ی

اسکان اضطراری در کوهبنان به پایان رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار