حبیب‌زاده مطرح کرد؛

لزوم بازنگری در اساسنامه‌ سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه‌ شهرداری

عضو شورای شهر تهران گفت: باید در اساسنامه و چارت‌ تشکیلاتی سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری تهران از جمله‌ بندهای مغایر‌ با قانون در اساسنامه‌‌های مذکور بازنگری شود.

لزوم بازنگری در اساسنامه‌ سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه‌ شهرداریبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران با اشاره به عدم تمرکز مالی در شهرداری تهران گفت: امروز شرایط به گونه‌ای است که ‌شرکت‌ها تصور می‌کنند از شهرداری استقلال دارند و عمدتاً تمایلی به نشان دادن سود خود ندارند‌.

 عضو شورای شهر تهران با اشاره به پراکندگی وظایف‌ در شهرداری تهران‌ گفت: عمده این وظایف‌ از یک جنس هستند، مثلاً فعالیت‌های عمرانی در معاونت‌های مختلف و شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری انجام می‌شود.

 وی با اشاره به توجه نکردن به مشارکت مردم در مرحله‌ تصمیم‌سازی تصریح کرد: علت این امر نبود سیستم مشخص و کانالیزه‌ در تحقق این هدف است.

 حبیب‌زاده خاطرنشان کرد: برای نمونه در گذشته کمتر از نظرات‌ شورایاری‌ها استفاده شده است.

 عضو شورای شهر تهران پراکندگی در فعالیت‌های پژوهشی و اقدام جدی که موجب کاهش هم‌افزایی‌های مطالعاتی می‌شود را یکی دیگر از مشکلات برنامه‌ریزی در شهرداری تهران برشمرد و اظهار کرد:‌باید در اساسنامه و چارت‌ تشکیلاتی سازمان‌ها و شرکت‌ها از جمله‌ بندهای مغایر‌ با قانون در اساسنامه‌‌های مذکور بازنگری شود.

 حبیب‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: باید به وجه نظارت بر عملکردها‌ خصوصاً در فعالیت شرکت‌ها و سازمان‌ها توجه بیشتری شود زیرا بررسی گزارش‌ها نشان می‌دهد شهرداری در این زمینه ضعف جدی دارد.

 انتهای پیام/

ضعف نظارت شهرداری بر عملکرد شرکت ها و سازمان ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار