انتخابات‌های سرنوشت‌ساز قاره اروپا در سال ۲۰۱۸

پایگاه اینترنتی "اکسپرس" در مطلبی به بررسی شش انتخابات بزرگ قاره اروپا در سال ۲۰۱۸ پرداخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ در سال جاری میلادی شاهد حضور دوباره «سیلویو برلوسکونی»، دومین نخست وزیر ایتالیا در عرصه سیاست این کشور خواهیم بود. ولادیمیر پوتین، پیروز سه دوره از انتخابات ریاست جمهوری روسیه برای بار چهارم در مهمترین رقابت سیاسی این کشور حاضر می شود. همچنین کشورهای جمهوری چک، مجارستان، لهستان و سوئد مهمترین واقعه سیاسی در سال 2018 را تجربه می کنند.

انتخابات ریاست جمهوری در جمهوری چک- 12و 13 ژانویه

انتخابات های سرنوشت ساز سال 2018 در قاره اروپا

«میلوش زمان»، رئیس جمهور فعلی جمهوری چک یکی از نامزدها اصلی در انتخابات پیش رو است. او امیدوار است بار دیگر در این رویداد مهم سیاسی به پیروزی برسد.

یکی از رقبای قدرتمند «زمان» در انتخابات این کشور «آندری بابیش»، سیاستمدار و بنیانگذار حزب «ANO» است. بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی، «بابیش» را از نظر ایدئولوژی سیاسی و تشکیل دولت پایدار، مدل اروپایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا می دانند و به او لقب «دونالد ترامپ چک» را داده اند. «بابیش» در بخشی از شعارهای انتخاباتی خود مدعی شده است کشورش را همانند «خانواده اش» اداره خواهد کرد!

انتخاب او ممکن است ضربه مهلکی به اتحادیه اروپا وارد سازد. او یکی از مخالفان اصلی سیاست فعلی مهاجرت  در اروپاست و بارها از پیوستن این کشور به حوزه یورو انتقاد کرده است.

«زمان» نیز از منتقدان سیاست های مهاجرتی در اورپاست و اعلام کرده است این سیسات به ترویج خشونت و ترور در اروپا منجر می شود.

انتخابات عمومی (پارلمانی) در ایتالیا- 4 مارس

نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد  «جوزپه گریلو»، بنیانگذار جنبش سیاسی «5 ستاره» ایتالیا که حزبی مخالف اتحادیه اروپاست با 28 درصد آرا از بخت بالایی برای پیروزی در انتخابات عمومی این کشور برخوردار است.

در نگاه اول، به نظر می رسد سیلویو برلوسکونی 81 ساله و چهره ای آشنا ولی بدنام در سیاست ایتالیا، بخت چندانی برای پیروزی در برابر حزب 5 ستاره نداشته باشد. ولی اتحاد او با چند حزب راست افراطی احتمال کسب اکثریت کرسی های پارلمان ایتالیا را به سود او تغییر دهد.

با وجود اثبات چندین مورد رسوایی اخلاقی  برلوسکونی در سال 2014، او در تلاش است تا حکم محکومیت مالیات بر درآمد را که سال 2013 علیه وی صادر شد، لغو کند. گفته می شود پرونده رسوایی جنسی او با یک دختر 17 ساله همچنان باز است؛ هرچند او تمامی اتهامات علیه خود را رد کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری روسیه- 18 مارس

انتخابات های سرنوشت ساز سال 2018 در قاره اروپا

«ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور فعلی روسیه حدود 18 سال در سمت رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور منصوب بوده است. نظرسنجی های مرکز «لِوادا» نشان می دهد 80 درصد مردم روسیه پوتین را بهترین گزینه برای ریاست جمهوری این کشور می دانند. به خصوص با کنار رفتن «الکسی ناوالنی»، مهمترین رقیب  پوتین، به نظر می رسد پوتین بار دیگر رئیس جمهور شود.

انتخابات پارلمانی مجارستان – بهار 2018

رقابت اصلی در انتخابت مجارستان بین «ماوریک ویکتور اوربان»، رهبر اپوزوسیون راست افراطی و حزب لیبرال «فیدس» است.

انتخابات عمومی سوئد – 9 سپتامبر

انتخابات های سرنوشت ساز سال 2018 در قاره اروپا

نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد حزب  سوسیال دموکرات «استفان لوون»، نخست وزیر کنونی سوئد از بخت بالایی برای پیروزی در انتخابات برخوردار باشد.

انتخابات لهستان و اسلوونی  در اواخر سال 2018

انتخابات محلی و پارلمانی به ترتیب در لهستان و اسلوونی  مهمترین رویدادهای سیاسی این دو کشور در سال جاری میلادی خواهند بود.

انتهای پیام/

 

انتخابات‌های مهم سال 2018

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار