دیدار رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه با وزیر خارجه مصر

نصر حریری رئیس هیئت عالی مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه در مذاکرات صلح ژنو با سامح شکری وزیر خارجه مصر دیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از خبرگزاری آناتولی از قاهره، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد نصر حریری رئیس هیئت عالی مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه و سامح شکری وزیر خارجه مصر در نشست روز سه شنبه در قاهره آخرین تحولات و رویداد‌های سیاسی سوریه و ضرورت از سرگیری گفتگو‌های صلح را بررسی کردند.

وزارت خارجه مصر تاکید کرد این اولین دیدار میان نصر حریری و اعضای اصلی دفتر هیئت عالی مخالفان سوریه با سامح شکری از زمان تشکیل این هیئت در نوامبر سال ۲۰۱۷ است.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه مصر، در این دیدار تازه‌ترین تحولات و مسایل مربوط به سوریه و همسویی و همگرایی تلاش‌ها برای حمایت از روند سیاسی برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

سامح شکری در این دیدار برضرورت ازسرگیری گفتگو‌های صلح در ژنو تحت نظارت سازمان ملل متحد بر اساس طرح‌های پیشنهادی برای حل سیاسی بحران سوریه و با استقبال از طرح‌ها و ابتکار‌های پیشنهادی جدید تاکید کرد.

وزیر خارجه مصر تصریح کرد قاهره بر موضع ثابت خود در حمایت از راه حل سیاسی در سوریه با حفظ حاکمیت، تمامیت ارضی و یکپارچگی کشور سوریه و حفظ نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی آن تاکید دارد.

نصر حریری هم در این دیدار از نقش محوری مصر در تشکیل یک هیئت مذاکره کننده متحد و یکپارچه با حضور همه سازمان و نهاد‌های مخالف سوری تقدیر کرد.

انتهای پیام/

بررسی از سرگیری گفتگو‌های صلح سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار