ادعای هیل: کره شمالی برای انجام یک آزمایش موشکی دیگر آماده می‌شود

نشریه هیل با استناد به چند گزارش مختلف، مدعی انجام آزمایش موشکی جدید در کره شمالی تا هفته آینده شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشریه هیل با استناد به گزارشهایی که روز گذشته (سه شنبه) منتشر شد مدعی شد که کره شمالی احتمالا برای انجام یک آزمایش موشک بالستیک بین قاره ای دیگر آماده می شود.

به نوشته «سی بی اس نیوز»، این آزمایش موشکی در همان مکانی انجام خواهد شد که کره شمالی در ماه نوامبر سال 2017 یک موشک بالستیک آزمایش کرده بود. به گفته کارشناسان، آخرین آزمایش موشکی پیونگ یانگ نشان داد این کشور قابلیت دستیابی هدف‌گیری خاک آمریکا را دارد .

نیوزویک هم در مطلبی نوشت که این آزمایش موشکی احتمالا در این هفته یا هفته آینده انجام خواهد شد.

انتشار اخبار مربوط به آماده شدن کره شمالی برای انجام یک آزمایش موشکی جدید، پس از آن منتشر شد که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در پیام تبریک سال نوی میلادی خود اعلام کرد که یک «دکمه هسته ای» روی میز خود دارد و اینکه جامعه بین المللی و آمریکا باید این واقعیت را بپذیرند که کره شمالی یک کشور مجهز به سلاح های هسته ای است.

کیم جونگ اون در این پیام همچنین اعلام کرد که آماده مذاکره با کره جنوبی پیش از برگزاری مسابقات المپیک زمستانی 2018 است. این مسابقات قرار است ماه آینده میلادی در شهر پیونگ چانگ در کره جنوبی برگزار شود. کره جنوبی هم از این سخنرانی کیم جونگ اون استقبال کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در حساب توییتر خود به این امر واکنش نشان داد و نوشت: تحریم ها و دیگر فشارهای وارد شده بر کره شمالی دارد اثر می کند. مرد موشکی هم اکنون برای نخستین بار خواستار مذاکره با کره جنوبی شده است. شاید این اخبار خوبی باشد، شاید هم نباشد. باید ببینیم.


انتهای پیام/

ادعای رسانه‌های غربی درباره احتمال آزمایش موشکی جدید کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار