حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ابراز محبت آمریکایی‌ها به ملت ایران فریبکارانه است/ رفتار ترامپ علیه ایران غیرمنتظره نیست

سخنگوی اسبق وزارت خارجه گفت:ابراز محبت آمریکا به ملت ایران فریبکارانه است و همواره منافع کشورمان را مورد تهاجم قرار داده‌اند.

حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:سید محمدعلی حسینی سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   با اشاره به اظهارات مداخله‌جویانه مقامات آمریکایی در حوادث اخیر کشور، اظهار کرد: این اولین بار نیست که از مقامات آمریکایی یک حالت ذوق‌زدگی نسبت به برخی از رویدادهایی که در کشورمان اتفاق افتاده است، می‌بینیم.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه اظهار کرد: آمریکایی‌ها چه در زمان ریاست جمهوری روحانی و چه در دوران گذشته آن چه از خود بروز داد‌ند یک ابراز محبت ظاهری، ریاکارانه و فریبکارانه نسبت به ملت ایران بوده است اما همزمان منافع ملت ایران و نظامی که برخواسته از آرای مردم این کشور است را مورد تهاجم قرار داده‌اند و هر جایی که جمهوری اسلامی و ملت ایران دارای منافعی بوده‌اند آن را با محدودیت و تهدید جدی مواجه کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حوادث اخیر یک سراسیمگی در سطح بالای مقامات آمریکایی نسبت به تحریک و حمایت از گروه‌هایی که برخلاف امنیت ملی ایران دست به اقدام می زنند، را شاهد هستیم، بیان کرد: آنچه در این ایام از ترامپ دیده‌ایم، همان بود که انتظار می‌رفت و چیز غیر منتظره‌ای نیست.

حسینی با اشاره به اینکه هنگامی که ترامپ می‌خواست سیاست‌های راهبردی آمریکا در قبال جمهوری اسلامی را معرفی کند، خیلی صریح و روشن ملت ایران را تروریست خواند، گفت: رفتار رئیس جمهور آمریکا اقدامی کاملا بی‌سابقه بود که تاکنون از طرف هیچ شخصی اتفاق نیفتاده است چرا که او با گستاخی و وقاحت فراوان این اهانت را متوجه ملت ایران کرد.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه افزود: ترامپ اکنون در لباسی دیگر و از برخی اتفاقاتی که این روزها شاهد هستیم، حمایت می‌کند غافل از اینکه ایران به خوبی دشمنانش را می‌شناسد و ترفندهای آنان را شناسایی کرده است و با دقت و هوشیاری با آنها برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به موعد امضای برجامی ترامپ در روز 14 ژانویه بیان کرد: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند، سیاستی را در قبال برجام دنبال کنند که اولا معنای خروج آنان از برجام را نداشته باشد و ثانیا بخش‌هایی از این توافق نامه که می‌تواند برای جمهوری اسلامی امتیازاتی داشته باشد را ناکارآمد کنند.

حسینی در پایان خاطر نشان کرد: راه دیگری که آمریکایی‌ها در پیش گرفتند این است که تحریم‌ها و محدودیت‌های خودشان علیه منافع ایران را در حوزه‌های دیگر دنبال کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار