پرهیز از تجملات باعث تسهیل امر ازدواج می‌شود

کارشناس دینی با تاکید بر ضرورت تشویق جوانان به ازدواج و تشکیل خانواده گفت: پرهیز از تجملات موجب تسهیل امر ازدواج می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ موسوی در سلسله جلسات سخنرانی ویژه بانوان حرم مطهر رضوی گفت: در دین مبین اسلام اهمیت زیادی به موضوع ازدواج و تشکیل خانواده داده شده است، به طوری که طبق فرمایش پیامبر(ص) با ازدواج نیمی از دین انسان کامل می‌شود.

وی با بیان اینکه مهمترین آثار ازدواج رسیدن به آرامش است، افزود: متاسفانه امروز در زندگی‌ها امکانات بسیاری وجود دارد، ولی باید گفت که امکانات مادی برای آسایش جسم انسان است و انسان برای رسیدن به آرامش روحی باید ازدواج کند و تشکیل خانواده دهد تا زندگی‌اش هدفمند شود.

وی با اشاره به راه‌های تسهیل ازدواج گفت: دولت و مسئولین وظیفه دارند تا حدودی مقدمات ازدواج جوانان را فراهم کنند. همچنین افراد ثروتمند و متمکن جامعه نیز مسئولیت دارند و باید به فکر ازدواج جوانان باشند.

سخنران حرم مطهر رضوی در ادامه به وظیفه والدین در قبال ازدواج جوانان اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف پدر و مادر که در شرع هم به آن اشاره شده، این است که به فرزندان خود برای ازدواج و تشکیل خانواده کمک کنند.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از مواردی که باعث تسهیل ازدواج جوانان می‌شود، رابط ازدواج شدن است. در روایات آمده است که هر قدمی برای کمک به ازدواج جوانان برداشته شود ثواب یک سال عبادت که شب‌های آن به نماز و روزهای آن به روزه گذشته باشد، دارد.

این کارشناس مذهبی یکی از بزرگترین موانع ازدواج جوانان را رسم و رسوم غلط و پرهزینه معرفی کرد و گفت: این رسم و رسوم به هیچ وجه ریشه دینی ندارند و تنها در عرف برخی از افراد جامعه وجود دارد، در صورتی که ما شرعا در قبال ازدواج جوانان مسئولیت داریم نه عرف جامعه.

این کارشناس مذهبی ادامه تحصیل را یکی از جدی‌ترین موانع ازدواج دانست و افزود: امروزه متاسفانه برخی از والدین به تحصیل فرزندانشان بیشتر از ازدواج اهمیت می‌دهند، در صورتی که دختر و پسر می‌توانند بعد از ازدواج هم ادامه تحصیل بدهند.

انتهای پیام// م.م

برگزاری سلسله نشست های سخنرانی در حرم رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار