جوهرچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

اختصاص 2 میلیارد دلار بودجه از صندوق توسعه ملی برای مدیریت پسماند

رئیس کارگروه پسماند دفتر آب و خاک کشور از اختصاص 2 میلیارد دلار بودجه به صورت وام از صندوق توسعه ملی برای مدیریت پسماند خبر داد.

اختصاص 2 میلیارد دلار بودجه از صندوق توسعه ملی به مدیریت پسماندپیام جوهرچی رئیس کارگروه پسماند دفتر آب و خاک کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اختصاص حدود 2 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای مدیریت پسماند اظهار کرد: اختصاص بودجه 2 میلیارد دلاری به مدیریت پسماند هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، همچنین این بودجه به صورت وام از صندوق توسعه ملی به این بخش اختصاص می‌یابد.

وی با بیان اینکه حدود 50 درصد از این بودجه به بخش آبخیزداری اختصاص یافته است، افزود: بودجه 7 میلیارد تومانی به بخش های محیط زیست، آبخیزداری و مدیریت پسماند اختصاص خواهد یافت، اما این بودجه هنوز به صورت قانونی نیست و اختصاص دادن همه مبلغ به محیط زیست هنوز مشخص نشده است.

جوهرچی با بیان اینکه برای دفن پسماندها در شمال کشور دیگر جایی نداریم، تصریح کرد: برای تفکیک پسماندها، کاهش زباله از مبدا، مدیریت و دفن اصولی پسماندها باید برنامه‌ریزی‌های دقیق و اصولی صورت گیرد.

وی ادامه داد: در فصول خاصی که جمعیت گردشگران و مسافران در شمال کشور افزایش می‌یابد، روزانه حدود 7 هزار تن زباله تولید می‌شود، این در حالی است که در روزهای عادی حدود 2 هزار تن زباله تولید می‌شود.

رئیس کارگروه پسماند دفتر آب و خاک کشور گفت: برای مدیریت و امحای پسماندها و بازیافت زباله‌ها در شمال کشور زیرساختی و فضای مناسبی وجود ندارد و تنها راه مدیریت پسماند در این مناطق پسماندسوزی است.

وی افزود: بر اساس اولویت در دو استان مازندران و گیلان چند نقطه را برای مدیریت پسماندها مشخص کرده‌ایم و به وزارت کشور پیشنهاد دادیم تا ظرفیت کارخانجات کمپوست را بالا ببرد و همچنین مکان‌های مشخصی برای ارزیابی زیست محیطی برای پسماندسوزی با استاندارد و پایش مناسب مشخص شود.

جوهرچی در پایان اظهار کرد: در کارگروه ملی پسماند که به ریاست عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار می شود گزارشی از عملکرد این گروه ارائه می شود تا تصمیماتی برای مدیریت پسماند گرفته شود.

انتهای پیام/

فقدان مکان مناسب برای دفن زباله‌ها در شمال کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار