طرح سنجش سلامت؛

پوشش ۹۸ درصدی نوآموزان لرستانی در طرح سنجش سلامت

سرپرست اداره آموزش‌وپرورش استثنایی لرستان از پوشش ۹۸ درصدی نوآموزان استان در طرح سنجش سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ زهرا نظری سرپرست اداره آموزش‌وپرورش استثنایی لرستان اظهار کرد: در لرستان سه هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز استثنایی در ۱۱۹ کد مدرسه مشغول به تحصیل هستند.

وی خاطرنشان کرد: این افراد در هفت گروه شامل دانش‌آموزان آسیب‌دیده ذهنی، شنوایی، بینایی، دانش‌آموزان دارای مشکلات ویژه یادگیری، جسمی حرکتی و چند معلولیتی و دانش‌آموزان دارای اختلال رفتاری مشغول به فراگیری دانش هستند.

سرپرست اداره آموزش‌وپرورش استثنایی لرستان با اشاره به خدمات ارائه شده در این اداره، بیان داشت: طرح سنجش سلامت نوآموزان از جمله خدمات ویژه آموزش‌وپرورش استثنایی می‌باشد که با هدف شناسایی، مداخله و درمان به موقع انجام می‌شود.

نظری از پوشش ۹۸ درصدی نوآموزان لرستانی در طرح سنجش سلامت خبر داد و گفت: این طرح که از خردادماه سال جاری تا آبان ماه ادامه داشت ۳۷ هزار و ۳۸۰ نوآموز تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه پنج هزار و ۶۵۱ نفر به مراحل تخصصی ارجاع داده شدند، افزود: از این تعداد نوآموز، دو هزار و ۱۱ نفر دارای هوش مرزی، ۳۴ نفر دارای مشکل بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی، ۱۳۶ نفر کم‌توان ذهنی و سه نفر دارای مشکلات رفتاری تشخیص داده‌شدند.

سرپرست اداره آموزش‌وپرورش استثنایی لرستان تصریح کرد: یکی دیگر از خدمات این اداره، طرح خدمات حمایتی است به این شکل که بخشی از هزینه‌های تامین وسایل توان بخشی دانش‌آموزان از طریق اداره آموزش‌وپرورش استثنایی استان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/م

نوآموزان لرستانی در طرح سنجش سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.