فارس میزبان کنگره بین‌المللی فارماکو اپیدمیولوژی

کنگره بین‌المللی اروپایی آسیایی فارماکو اپیدمیولوژی در شیراز آغاز شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلام رضا اصغری رئیس سازمان غذا و داروی کشور اظهار کرد: فارماکو اپیدمیولوژی یا اپیدمیولوژی دارویی علم مطالعه کاربرد استفاده و بررسی آثار مطلوب و نامطلوب دارو‌ها بر روی جمعیت انسانی است.

وی تصریح کرد: کنگره بین‌المللی اروپایی آسیایی فارماکو اپیدمیولوژی با حضور سخنرانان و مهمانان برجسته‌ای از کشور‌های آمریکا، انگلیس، سوئیس، تایلند، هلند، آذربایجان و پژوهشگران برجسته داخلی با برپایی چهار کارگاه تخصصی امروز و فردا در حال برگزاری است.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور ادامه داد: ایمنی دارو، تحقیقات دارویی اقتصادی، داروسازی، مطالعات و آزمایشات بالینی و مدیریت خطر از محور‌های اصلی این کنگره است.

غلام رضا اصغری تصریح کرد: افزایش آمار بروز عوارض ناخواسته دارویی و رشد مرگ و میر و بستری شدن بیماران منجر به انجام مطالعات گسترده در این زمینه شده است.

رئیس سازمان غذا و داروی کشور همچنین از راه اندازی دبیرخانه همایش بین‌المللی اروپایی آسیایی فارماکو اپیدمیولوژی برای اولین بار در شیراز خبر داد و اضافه کرد: از این پس کنگره بین‌المللی فارماکو اپیدمیولوژی سالیانه برگزار می‌شود.

افزایش آمار بروز عوارض ناخواسته دارویی و رشد مرگ و میر و بستری شدن بیماران منجر به انجام مطالعات گسترده در این زمینه شده است.

بر اساس اطلاعات مندرج در سایت مرکز تحقیقات سیاستگذاری سلامت ۷۰-۲۰ درصد عوارض دارویی قابل پیشگیری است و با انجام تحقیقات لازم می‌توان میزان هزینه‌های بستری شدن را کاهش داد.

مجموعه این اتفاقات منجر به ایجاد و گسترش رشته اپیدمیولوژی دارویی شد. این علم ترکیبی از فارماکولوژی و اپیدمیولوژی است.

انتهای پیام/ن

برگزاری کنگره بین‌المللی اروپایی آسیایی فارماکو اپیدمیولوژی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار