حفظ صنعت گردشگری با برگزاری بهتر رویداد تبریز2018

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت:با برگزاری هرچه بهتر رویداد تبریز 2018 می‌توانیم صنعت گردشگری تبریز را حفظ کنیم و این راه سرمایه‌گذاری برای سال‌های بعد است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛خدابخش استاندارآذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز 2018 یک فرصت تاریخی است گفت: اینکه در 2018، تبریز به‌ عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی معرفی‌شده به معنی این است که یکسری قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی مخصوصاً ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی، تاریخی و میراث فرهنگی در تبریز وجود داشته است.

وی افزود:در این رویداد، گردشگرانی از 56 کشور اسلامی از تبریز بازدید می‌کنند و برای تحقق ین امر باید در دو بخش کار کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: بخش اول در خصوص زیرساخت‌هایی همچون بحث حمل‌ و نقل و تبلیغات بود که وظیفه دولت بوده و شروع‌ شده یا در حال اجراست.

خدابخش تأکید کرد:در بخش دوم در واقع باید شهر را به شهر گردشگری تبدیل کنیم چرا که ورود هر گردشگر خارجی یک‌هزار و 350 دلار معادل درآمد 22 بشکه صادرات نفت درآمد داشته و با ورود هر گردشگر از فروش این میزان نفت پیشگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به اهمیت جذب گردشگر خارجی و درآمد حاصل از آن، جذب گردشگر یک هنر است البته به دنبال جذب گردشگر از سایر استان‌های ایران اسلامی نیز خواهیم بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینک امروز فضای جامعه و بازار به‌ صورت کامل آماده هستند،گفت: همه باید بدانیم گردشگر خارجی اساساً برای دیدن آثار، فرهنگ و معنویت می‌آیند،گردشگر خارجی به دنبال دیدن خانه‌ها و آثار تاریخی است، در تبریز آثار تاریخی زیادی داریم و می‌توان در خانه‌های سنتی، غذاهای سنتی ارائه کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته در سال 2018 در استان به خصوص در تبریز رویدادهای بین‌المللی در بخش‌های مختلف برگزار خواهد شد و براساس مصوبه هیات دولت نیز در صورت داشتن برنامه‌های ملی توسط هرکدام از وزارتخانه‌ها، باید در تبریز برگزار شود.

خدابخش ادامه داد: با برگزاری هرچه بهتر رویداد تبریز 2018 می‌توانیم صنعت گردشگری تبریز را حفظ کنیم و این راه سرمایه‌گذاری برای سال‌های بعد است.

 

انتهای پیام/ش

تبریز 2018 یک فرصت تاریخی برای کشور خواهد بود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار