خیزرانی معتبرتر از کانکس

وقتی حادثه خبر نمی کند؛تنها هوشمندی است که می تواند اثرات مخرب اتفاقات ناشی از بلایای طبیعی چون زلزله را مدیریت کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ وقتی حادثه خبر نمی‌کند؛ تنها هوشمندی است که می‌تواند اثرات مخرب اتفاقات ناشی از بلایای طبیعی، چون زلزله را مدیریت کند.
گروه‌های داوطلب بسیاری از تمام شهر‌های ایران به یاری زلزله زدگان شتافتند، اما اساتید و دانشجویانی داوطلب از دانشگاه شهیدبهشتی، علم و صنعت و معماری شهر‌های تهران، قزوین، زنجان، دزفول، کرج و همدان پای ثابت این گروه مردمی بودند که کپر می‌سازند.
کپرسازان در ۵۰ روز فعالیت گچ، خاک و سیمان را با ایمنی آن مفتول و رابیس به کار گرفته اند و اولین کپر را در روستای کوئیک عزیز روستا‌های بزمیرآبادو بلوان ساختند. شهرک صدرا نیز از این یادگاری هنرمندانه خیرین سهم دارد و بناشده در ازگله، ثلاث وگهواره هم این سازه‌های ایمن ساخته شود.
طرح اولیه این سکونتگاه‌های موقت از بومیان محلی گرفته شده و طوری ساخته می‌شوند که بسیار ایمن‌تر و بادوام‌تر از سایر سازه‌های موقت مثل لوگ در کرمان است و به زعم کارشناسان بیش از ۳۰۰ کیلو وزن را تحمل می‌کند.
کپر‌ها در سایز‌های مختلف و باتوجه به تعداد افراد خانوار هستند و با همت خیرین مصالحش تهیه شد.
یکی از مربیان رشته رزمی موتای (مشت زنی آزاد) فاطمه قربانی است که درخشش تیمش در اردو‌های تیم ملی در چند سال اخیر برای استان کرمانشاه افتخاری بزرگ است.
مهربانی و همدلی در ایرانیان و بحرانی، چون زلزله گزارشگر، فوتبالیست، شاعر و خواننده نمی‌شناسد و حالا ورزشکاران و اساتید دست به دست هم داده اند و با شاگردانشان کاشانه‌های مهر می‌سازند برای هم وطنان دردمندشان می‌سازند تا ثابت کنند بنی آدم در هرجا اعضای یکدیگرند.
 
انتهای پیام/پ
 
نویسنده:سپیده امیری
 
 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.